تغییر موضع جدید کیم جونگ اون: همچنان متعهد به خلع سلاح هسته‌ای هستیم

کدخبر: ۲۱۷۵۰۸
اقتصادنیوز: خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد جمعه گزارش داد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، از تعهد خود برای خلع شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای سخن گفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این رسانه پس از دیدار مقام‍‌های دو کشور نوشت: کیم گفت که تمایل جمهوری دمکراتیک خلق کره برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره، همچنان به قوت خود باقی مانده و تغییری نکرده است.

رهبر کره شمالی ابراز امیدواری کرده است که اختلاف‌ها طی فرآیندی «گام به گام» کاهش یافته و راه حل‌‌ مشکلات با بهره‌گیری از «گفت وگوهای سازنده و ثمربخش» به دست آید.

دیدار کیم و لاوروف در سایه بهبود روابط با پیونگ یانگ و کاهش تنش‌ها در منطقه صورت گرفته است.

رهبر کره شمالی در ادامه قرار است پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، 12 ژوئن (22 خرداد) با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سنگاپور دیدار و گفت و گو کند.

خواسته کاخ سفید، لغو همه برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی است. تحلیلگران اما می‌گویند پیونگ یانگ تا زمانی که تضمین‌های امنیتی کافی دریافت نکند، دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

اظهارات رهبر کره شمالی تنها چند ساعت پس از نشست خبری «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شد. 

پمپئوز دیدار با یک مقام ارشد کره شمالی، به خبرنگاران گفته بود که غایت نهایی کاخ سفید، پاکسازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای است. 

روابط دو کره در هفته‌های گذشته روند رو به بهبودی را طی کرده است و انتظار می‌رود این جریان با آغاز مذاکرات صلح، ادامه داشته باشد.

سران دو کشور به تازگی دو بار با یکدیگر دیدار و درخصوص روابط دوجانبه گفت وگو کرده بودند.

پیونگ یانگ سالیان طولانی است که به سبب فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای خود، هدف تحریم شورای امنیت، آمریکا و دیگر کشورها قرار گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید