تکذیب خروج نیروهای ایران و حزب‌الله از سوریه

کدخبر: ۲۱۷۵۶۹
اقتصادنیوز: یکی از مسئولان نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد، گزارش‌ها درباره خروج نیروهای حزب‌الله و ایران از جنوب سوریه صحت ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، شیخ «صادق النابلسی» از مسئولان نزدیک به حزب‌الله لبنان، روز گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون «روسیا الیوم»، گزارش‌ها درباره خروج ایران و حزب‌الله لبنان از سوریه را رد کرد.

النابلسی گفت: «چنین خبرهایی صحت ندارد. این گزارش‌ها با هدف مخدوش کردن وجهه حضور ایران در سوریه و در راستای منافع اسرائیل منتشر می‎شود که خواهان خروج کارشناسان ایرانی از سوریه است.»

شیخ النابلسی افزود: «حضور کارشناسان ایرانی در سوریه با موافقت دولت سوریه بوده است و مساله ماندن یا خروج این نیروها بستگی به توافق طرفین دارد.»

وی تأکید کرد: «هماهنگی پایداری میان دمشق و تهران درباره ماهیت نقش نظامی ایران وجود دارد به‌ویژه آن‌‌که درگیری‌ها در جریان است و آمریکا به شکل گسترده‌ای در حال تدوین ساز و کارهایی است.»

شیخ النابلسی در ادامه، متذکر شد: «اولویت دولت سوریه آزادسازی مناطق باقی‌مانده در اشغال گروه‌های تروریستی است و گزارش‌ها درباره خروج از منطقه تنها ادعاها و خواسته‌های اسرائیل است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید