با برکناری ماریانو راخوی؛

یک سوسیالیست نخست وزیر جدید اسپانیا شد

کدخبر: ۲۱۷۵۸۴
اقتصادنیوز؛ پارلمان اسپانیا امروز به «ماریانو راخوی» نخست‌ وزیر این کشور رأی اعتماد نداد و به این ترتیب وی از این سمت برکنار می‌ شود.
یک سوسیالیست نخست وزیر جدید اسپانیا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ بر اساس نتیجه نشست امروز پارلمان، «پدرو سانچز» (Pedro Sanchez) رهبر حزب سوسیالیست نخست‌ وزیر جدید این کشور خواهد شد.

این در حالیست که راخوی نخست وزیر اسپانیا ساعاتی پیش به شکست خود اعتراف کرده بود.

اظهارات وی در این خصوص تنها ساعاتی پیش از آغاز نشست پارلمان این کشور درباره نتیجه بررسی ها پیرامون فساد مالی در حزب حاکم این کشور به رهبری وی و برگزاری جلسه رأی اعتماد به راخوی به انجام رسیده بود.

لازم به ذکر است، پس از اینکه تعدادی از افراد مرتبط با حزب حاکم راست میانه اسپانیا (PP) با محکومیت هائی در خصوص فساد مالی مواجه شدند، جلسه رأی اعتماد «ماریانا راخوی» نخست وزیر این کشور قرار شد امروز در پارلمان برگزار شود.

پارلمان اسپانیا دوشنبه هفته جاری در این خصوص اعلام کرد که برای بررسی این موضوع پنجشنبه و جمعه نشست هائی را برگزار کرده و موضوع فساد در حزب حاکم را مورد بررسی قرار می دهد.

پارلمان در این خصوص اعلام کرده بود که امروز جمعه و پس از بررسی اظهارات موافقان و مخالفان، جلسه رأی اعتماد به نخست وزیر را برگزار خواهد کرد؛ موضوعی که می تواند به مثابه زنگ خطری برای ۶ سال ریاست راخوی بر دولت اسپانیا به شمار آید.

مخالفان وی که بیشتر از حزب سوسیالیت ها هستند، گفته بودند که می توانند آرای کافی را برای برکناری نخست وزیر در اختیار داشه باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید