اعتراف آمریکا به قتل 900 غیرنظامی عراقی و سوری

کدخبر: ۲۱۷۶۷۲
اقتصادنیوز: گروه موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا به قتل حدود 900 غیرنظامی عراقی و سوری از سال 2014 تاکنون اعتراف کرد.
اعتراف آمریکا به قتل 900 غیرنظامی عراقی و سوری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در گزارش ماهانه ستاد مشترک این ائتلاف که جمعه منتشر شد، آمده است که درحملات هوائی این ائتلاف به مواضع تروریست ها درعراق و سوریه از تابستان سال 2014 تا پایان ماه اوریل گذشته، حدود 900 غیرنظامی در این دو کشور به قتل رسانده است.

براساس این گزارش، از ماه اوت سال 2014 تا پایان ماه اوریل سال 2018 و در راستای عملیات موسوم به (اراده قوی) حدود 29 هزار و 358 حمله هوائی انجام داده اند که منجر به قتل حداقل 892 غیرنظامی شده است.

در گزارش آمده است: این ستاد در ماه اوریل گذشته 476 گزارش در مورد کشته شدن غیرنظامیان مورد بررسی قرارداد وتاکنون به این نتیجه رسید که اطلاعات مربوط به 149 مورد صحیح نبود، درحالیکه در 5 گزارش دیگر به کشته شدن 9 غیرنظامی اشاره شده است.

این گزارش افزود، بقیه موارد هم اکنون در حال بررسی می باشد.

ائتلاف بین المللی در گزارش سابق خود که در پایان ماه اوریل گذشته منتشر کرد، به کشته شدن حداقل 883غیرنظامی در عراق وسوریه اذعان کرد.

منابع غیر رسمی عراقی در این باره می گویند: آمار گزارش نیروهای ائتلاف در این زمینه به مراتب کمتر از آمار حقیقی می باشد، مخصوصا در این گزارش ها، خسارت های مادی یا درنظر گرفته نمی شد، یا بشکلی غیرقابل قبول توجیه می شود. 

این منابع برای تایید حرف های خود، به تعداد قربانیان غیرنظامی وهمچنین خسارت های مادی فاجعه آمیز به شهرهای که توسط نیروهای ائتلاف از داعش ازاد شده بودند،

استدلال میکنند که نمونه آن شهر رمادی است که خرابی آن به بیش از 80% رسید است. 

علاوه بر آنچه گذشت، نیروهای ائتلاف بارها مواضع ارتش عراق، حشدالشعبی و مناطق مسکونی را مورد حملات خود قرار داده اند که منجر به قربانیان زیادی شده است.

نیروهای ائتلاف برای توجیه این حملات، هر بار ادعا میکند که این بمباران اشتباهی بوده و قتل ها غیر عمدی است. 

جالب توجه است این بمباران ها در حالی صورت می گرفت، که بر اساس شواهد بسیار نیروهای ائتلاف همواره حمایت های لازم تسلیحاتی و لجستیکی از گروههای تروریستی انجام می داده اند.

آمریکا پس از اشغال عراق در سال 2003 سرانجام در سال 2011 تحت فشار ضربات نیروهای مقاومت عراقی و نیز فشارهای بین المللی مجبور به خروج نظامی از این کشور شد اما در اوایل سال 2014 و به بهانه هجوم داعش باردیگر حضور نظامی اش را تجدید کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید