آمریکا و تغییر آرایش نیروهایش در جهان

کدخبر: ۲۱۷۶۷۴
اقتصادنیوز: موسسه پژوهشی 'استراتفور' آمریکا می گوید: واشنگتن در تلاش است تا راهبرد توزیع و تمرکز نیروهایش در جهان را تغییر دهد و در مقابل نفوذ نظامی رو به رشد روسیه و چین از حضور جهانی خود دفاع کند.
آمریکا و تغییر آرایش نیروهایش در جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این موسسه تحقیقاتی در گزارشی که جمعه در رسانه های عراقی بازتاب یافت، نوشت: آمریکا بسیار تلاش می کند تا نیروهایش را در جاهایی گسیل کند که بتواند از طریق آن از جایگاه قوی نفوذ خود در میان قدرت های بزرگ محافظت کند.

در بخش هایی از گزارش که رسانه های عراقی نقل کرده اند در مورد نقاط جدید مدنظر آمریکا برای حضور نظامی مطلبی نیامده است. 

گزارش افزوده است: از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رویکرد جهانی آمریکا به سمت مبارزه با تروریسم تغییر کرد و این امر در سال 2001 به اوج خود رسید. 

آمریکا علاوه بر این امر ، به سمت مبارزه با آنچه کشورهای شرور می خواند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا رفت و بر این اساس نیروهایش را در این مناطق افزایش داد در حالی که همزمان حضور نظامی خود را به شکل وسیعی در اروپا کاهش داد.

استراتفور افزود: حجم نیروهای آمریکا در اروپا در سال 1988 بیش از 350 هزار سرباز بود اما این رقم طی سه دهه کاهش یافت و به حدود 50 هزار سرباز در سال 2018 رسید.

حجم بیشتر سربازهای آمریکایی حاضر در اروپا طی سال 1998در آلمان بوده که به 250 هزار سرباز رسید اما این عدد در سال جاری به 50 هزار سرباز کاهش یافت.

همچنین حجم نیروهای آمریکایی حاضر در انگلیس که حدود 30 هزار سرباز بود کاهش یافت درحالی که حضور نیروهای آمریکایی در ترکیه اگرچه تعداد آنها بیش از چند هزار سرباز نمی باشد، در سه دهه اخیر کاهش قابل توجهی نداشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید