دو پلیس انگلیسی چاقو خوردند

کدخبر: ۲۱۷۶۷۸
اقتصادنیوز: هم‌زمان با افزایش آمار جرم و جنایت در انگلیس، پلیس این کشور اعلام کرد که دو مامور این نهاد امنیتی صبح روز جمعه براثر ضربه با چاقو مجروح شده و حال هر دو نفر وخیم است.
دو پلیس انگلیسی چاقو خوردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک سخنگوی پلیس انگلیس افزود که مأموران یادشده (یک زن و یک مرد) ساعت 8 و 45 دقیقه صبح برای انجام مأموریتی به منطقه «گرینوک» اسکاتلند اعزام‌شده و در جریان یک درگیری مجروح می‌شوند.

وی افزود که آن‌ها برای مداوا به بیمارستان این منطقه منتقل‌شده‌اند. منابع انگلیسی می‌گویند که یکی از مأموران در ناحیه گردن و دیگری در ناحیه بازو دچار جراحت شده و وضعیت سلامتی‌شان درخطر است.

پلیس می‌گوید مردی 43 ساله را در ارتباط با این حادثه دستگیر کرده است.

این نهاد امنیتی تائید کرد که این حادثه تروریستی نبوده و خطری برای مردم ندارد. در همین حال شماری از مقام‌های انگلیسی با دو مامور یادشده و خانواده آن‌ها ابراز همدردی کرده‌اند.

این حادثه در حالی صورت می‌گیرد که آمار جرم و جنایت، چاقوکشی، قتل و دزدی در انگلیس طی سه سال گذشته به‌شدت افزایش داشته و نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی این کشور ایجاد کرده است.

تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که جرم و جنابت در سراسر انگلیس و ولز دریک سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است. این گزارش مؤید آن است که بیش از 40 هزار فقره حمله با سلاح سرد در سال 2017 به ثبت رسیده است. همچنین 6 هزار و 600 حمله مسلحانه صورت گرفته که این میزان با افزایش 11 درصدی روبرو بوده است .

هرچند دولت انگلیس ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور صورت داده اما دفتر آمار ملی انگلیس می‌گوید که تغییرات یادشده تأثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است. 

بنابراین گزارش، آمار قربانیان ناشی از حملات چاقوکشی که به مراکز درمانی انگلیس مراجعه کرده‌اند در این مدت روند مشابهی داشته است.

نشریه ساندی‌تایمز فروردین گذشته گزارش داد که آمار قتل و آدم کشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است. 

کارشناسان انگلیسی بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور به شمار می‌رود. بااین‌حال دولت محافظه‌کار «ترزا می» نخست‌وزیر، درصدد است تا برای کاهش بودجه، تعداد افسران پلیس را کاهش دهد.

چندی پیش رئیس پلیس لندن طی اظهاراتی جنجالی اعتراف کرد که سیاست ریاضت اقتصادی «ترزا می» در دوران تصدی وزارت کشور تاکنون، عامل اصلی افزایش جرم و جنایت در پایتخت این کشور بوده است.

« می» در سال 2012 و در کابینه دیوید کامرون به‌عنوان وزیر کشور بریتانیا انتخاب شد. او در سال 2016 به نخست‌وزیری رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید