سخنگوی طالبان با رد ادعای مذاکره با طالبان اعلام کرد:

محرمانه نداریم

کدخبر: ۲۱۷۸۵۸
اقتصادنیوز؛ سخنگوی طالبان گفت: «دفتر سیاسی طالبان در قطر تنها مرجع رسمی طالبان است که این گروه از طریق آن موضع رسمی خود را اعلام می‌کند و مذاکراتی که به نام طالبان در سایر نقاط انجام می‌گیرد، سیاست فریب و حیله آمریکا و حکومت افغانستان است».
محرمانه نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت که در سیاست طالبان مذاکرات پنهانی جایی ندارد و هیچ مذاکره‌ای قابل  قبول این گروه نیست مگر اینکه از طریق دفتر سیاسی قطر صورت گرفته باشد.

مجاهد ادامه داد: «طالبان هیچ‌گونه مذاکراتی با هیچ جناحی ندارد و گفت‌وگوهای پنهانی در سیاست این گروه نیست و اگر طالبان قرار باشد مذاکراتی انجام دهد، این مذاکرات آشکار خواهد بود».

وی حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را دلیل عدم برقراری صلح دانسته و اظهار داشت: «افغانستان در حال حاضر در اشغال آمریکایی‌ها است و تا زمانی که نیروهای این کشور در افغانستان حضور داشته باشند، صلح در این کشور برقرار نخواهد شد».

مجاهد در پاسخ این پرسش که آیا این مساله که کابل بارها اعلام کرده است که با اعضای طالبان در حال گفت‌وگو است و هر بار نیز طالبان آن را رد کرده‌ است، نشان‌دهنده ایجاد چنددستگی بین طالبان نیست، گفت: «طالبان دارای رهبری واحد است و هیچ‌گونه چنددستگی را در بین خود ندارند و اگر گفت‌وگویی صورت می‌گیرد تنها از طریق دفتر سیاسی طالبان در قطر که یگانه مرجع رسمی و پاسخگوی موضع سیاسی طالبان است، موردقبول است».

مجاهد  با بیان اینکه این آمریکایی‌ها هستند که راه جنگ را در پیش‌گرفته‌اند، گفت: «همچنین کاهش ۳۰ درصدی حملات طالبان که از سوی نیکلسون مطرح شده را تکذیب می‌کنم چرا که حملات طالبان نه‌تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است و آمریکایی‌ها باوجود تجهیزات پیشرفته نظامی در استراتژی خود ناکام شده‌اند و برای توجیه ناکامی خود دست به انتشار خبرهای دروغ می‌زنند».

ذبیح‌الله مجاهد در بخش دیگری از سخنان خود برخلاف تصوری که گفته می‌شود داعش نسبت به گذشته در افغانستان قدرت گرفته است، این گروه را ضعیف‌تر از گذشته دانسته و افزود که این آمریکایی‌ها و رسانه‌های وابسته به آمریکا هستند که در خصوص داعش بزرگ‌نمایی می‌کنند.

به گفته مجاهد، طالبان هیچ‌گونه نگرانی از سوی داعش ندارند و آمریکا و داعش هردو در افغانستان شکست خورده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید