افزایش مخاطبان سینما در ماه رمضان

کدخبر: ۲۱۷۹۱۸
اقتصادنیوز: سخنگوی شورای صنفی نمایش با انتقاد از بی‌توجهی صدا و سیما به تبلیغ طرح اکران رمضان، از افزایش فروش و مخاطب در روزهای ابتدایی این ماه نسبت به سال گذشته خبر داد.
افزایش مخاطبان سینما در ماه رمضان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا فرجی درباره وضعیت طرح اکران ماه رمضان و استقبال مخاطبان از آن گفت: با توجه به اینکه صاحبان آثار سینمایی و سینماداران برای اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان به احترام مردم و مخاطبان  سینما از حقوق خود گذشته و بر نیم‌بها بودن بلیت توافق کردند، این انتظار وجود داشت که صدا و سیما هم در این طرح مشارکت کند و در بخش آگهی و تبلیغ طرح ماه رمضان تاثیرگذار باشد و باعث رونق صنعت سینمای کشور و حمایت از تولیدات داخلی شود.

او افزود: با این حال با وجود اینکه چنین اتفاقی رخ نداد و نیز با وجود شرایطی همچون ماه مبارک رمضان، حال و هوای جام جهانی و امتحانات خردادماه، آمار استحراج‌شده از یک سایت‌ فروش آنلاین بلیت (سینما تیکت) نشان می‌دهد که در ۱۳ روز اول این ماه میزان مخاطب و فروش با افزایش روبه‌رو بوده است.

به گفته فرجی، سال ۹۶ رقم فروش با ۸۰۵ هزار نفر تماشاگر ۶ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان بوده و امسال با ۹۹۴ هزار نفر به رقم ۷ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان رسیده است.

این گزارش و انتقادها از عملکرد صدا و سیما در حالی است که برخی از سینماداران، طرح اکران ماه رمضان را به دلیل نبود تبلیغ و اطلاع‌رسانی کافی شکست‌خورده می‌دانند و از آن سو با نزدیک شدن به مسابقات جام‌جهانی، برخی فیلمسازان هم به شدت با پخش فوتبال در سینماها مخالف هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید