اصلاحات سازنده در سازمان ملل

کدخبر: ۲۱۷۹۲۲
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در جریان سفر به نیویورک و دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد، تلاش های وی در زمینه اصلاح این سازمان بین المللی را سازنده خواند.
اصلاحات سازنده در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، « المار محمدیاراف » در دیدار با « آنتونیو گوترش» ضمن اشاره به افزایش نقش سازمان ملل متحد در راستای جلوگیری و حل مناقشه ها در جهان، بر ضرورت اجرای منشور این سازمان از سوی همه کشور ها تاکید کرد. 

وی در این دیدار اقدامات دولت جمهوری آذربایجان در زمینه اجرای اهداف توسعه پایدار و اصلاحات اقتصادی را تشریح کرد و گفت: توسعه حوزه های غیر نفتی، اجرای پروژه های فرا ملی و فرامنطقه ای حمل و نقل و انرژی مانند طرح های حمل و نقل « دالان شمال – جنوب »، «دالان جنوب – غرب» و «دالان شرق – غرب » و پروژه انرژی دالان گازی جنوب از برنامه های باکو برای دستیابی به توسعه اقتصادی است. 

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به مناقشه میان این کشور و ارمنستان، ادامه این مناقشه را تهدید جدی برای صلح منطقه ای و توسعه همه جانبه منطقه عنوان کرد. 

محمدیاراف، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را مبنای حل این مناقشه خواند و بر ضرورت افزایش مشارکت بین المللی برای حل این مناقشه تاکید کرد. 

وی، همچنین از موضع دبیرکل سازمان ملل متحد و حمایت وی از مذاکرات نتیجه بخش برای حل مناقشه قره باغ قدردانی کرد. 

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری این سازمان و جمهوری آذربایجان، از تلاش های باکو برای اجرای اهداف توسعه پایدار و ترویج گفتمان بین فرهنگی تقدیر کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید