سومین روز اعتراضات گرجستان

کدخبر: ۲۱۷۹۳۶
اقتصادنیوز: تظاهراتی که از روز پنجشنبه، در اعتراض به حکم تبرئه عاملان قتل دو نوجوان در گرجستان شروع شده است، همچنان ادامه دارد و معترضان عصر امروز - شنبه - برای سومین روز متوالی مقابل پارلمان گرجستان تجمع کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، با وجود بارش باران، معترضان امروز نیز مقابل پارلمان جمع شدند، تقاضای اصلی آنان رسیدگی بی طرفانه به پرونده قتل دو نوجوانی است که در ماه دسامبر سال گذشته به قتل رسیده اند.

معترضان همچنین خواستار استعفای نخست وزیر گرجستان هستند.

«لوان دادوناشویلی» و «داوید سارالیدزه» دو نوجوان گرجی در ماه دسامبر سال 2017میلادی، در یکی از مدارس شهر تفلیس از سوی دو تن از همکلاسی های خود به ضرب چاقو کشته شدند. 

پس از این حادثه، رسانه های گرجستان گزارشی دادند که پدر یکی از عاملان قتل، کارمند دادستانی کل گرجستان بوده و همین امر موجب تاثیر بر روند دادرسی و صدور حکم شده است .

حکم تبرئه یکی از عاملان قتل و تقلیل مجازات عامل دیگر از سوی دادگاه شهر تفلیس در پنجشنبه هفته گذشته ،سرآغاز تظاهرات اعتراضی در گرجستان بود.

«زازا سرالیدزه»، پدر یکی از نوجوانان مقتول گفت که اعتراضات جمعی تا زمانی که نخست وزیر و دولت ، استعفا کنند ، ادامه خواهد داشت.

وزیر کشور گرجستان برای ملاقات با پدر این نوچوان اعلام آمادگی کرده ، اما او حاضر به دیدار نیست.

شهروندان ناراضی از سیستم قضایی گرجستان ، دانش آموزان و جوانان، با شعا « مرا نکش » از شرکت کنندگان اصلی این تظاهرات هستند.

در پی تشدید اعتراضات مقابل پارلمان، رئیس جمهوری گرجستان روز جمعه در جمع معترضان حاضر شد و با پدر دانش آموز مقتول ملاقات کرد.

«ایراکلی شوتادزه» دادستان کل گرجستان، در روز نخست اعتراضات به ناچار استعفا کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید