یک درجه دار سپاه: سینمایی که دنبال بهروز وثوقی است باید برایش عزا گرفت/ آزادی در ایران بیشتر از همه کشور‌هاست

کدخبر: ۲۱۷۹۴۵
اقتصادنیوز: بهمنکارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس روز گذشته در نشستی خبری از جریانی که در تلاش برای بازگشت بهروز وثوقی به کشور هستند به شدت انتقاد کرد و گفت که این صحبت‌ها را از روی وظیفه‌اش که همانا پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است، می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه جوان  کارگر، در ابتدای این جلسه با بیان این نکته که متأسفانه امروزه و با گذشت چهار دهه از انقلاب و تقدیم خیل عظیمی از شهدا در پاسداری از این انقلاب عده‌ای پیدا شده‌اند و حرف‌ها و مطالباتی را مطرح می‌کنند که باعث تحیر انسان می‌شود، گفت: چند وقتی است برخی در کشور راه افتاده‌اند و خواهان بازگشت یک عنصر فاسد و معلوم‌الحالی مثل بهروز وثوقی به کشور هستند و این فرد را الگو و اسطوره سینمای ایران معرفی می‌کنند. شاید این افراد یادشان رفته که چه کسانی در رأس مراکز فسق و فجور در این مملکت بودند. اینها یادشان رفته صاحب کاباره‌ها و مشروب فروشی‌ها چه کسانی بودند. این عده یادشان رفته که اینها با دربار پهلوی چه رفت و آمد‌ها و زد و بندهایی داشتند. اگر قرار است که اینها به عنوان الگو معرفی بشوند، سؤال این است که خب پس هدف امام و مردم چه بود که انقلاب کردند. 

کارگر با اشاره به اینکه اگر مردم نبودند و انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت و رژیم منحوس پهلوی به عمر خود ادامه می‌داد، خبری از دین در کشور نبود، افزود: متأسفانه و درکمال بی‌شرمی یک عده‌ای از همه جا بی‌خبر راه افتاده‌اند و نامه نگاری می‌کنند که ما خواهان بازگشت بهروز وثوقی به کشور هستیم. رسانه‌ها و روزنامه‌ها هم این اخبار را در صدر خبرهایشان می‌زنند. خب یکی نیست به اینها بگوید، اصلاً چه کسی به ایشان گفت برو که حالا شما نامه می‌نویسید که بیاید. بهروز وثوقی کسی بود که از عوامل گسترش فساد و بی‌بندو باری در کشور بود. 

بروید و ببینید مرحوم محمدعلی فردین هم در آن زمان راجع به او و ارتباطاتی که او با اشرف و دربار داشت چه مطالبی را بیان کرده بود؛ کسی که با دربار و اشرف پهلوی رابطه نزدیک داشت و زمانی که مردم انقلاب کردند فرار کرد و در آنجا هم علیه انقلاب همین مردم فیلم بازی کرد. 

مگر این همه هنرپیشه که شاید به مراتب فیلم‌های بدتری از بهروز وثوقی بازی کرده بودند، کسی کاریشان داشت. خیلی‌ها توبه کردند و به انقلاب مردم پیوستند و به ادامه مسیر کاریشان هم پرداختند ولی این شخص خودش رفت و اکنون هم در کشور شاکی خصوصی دارد که نمی‌تواند برگردد. 

وی افزود: حالا عده‌ای راه افتاده‌اند و دنبال بازگشت این فرد فاسد هستند، باید به اینها گفت آیا مشکل نظام اسلامی بازگرداندن اوست، آیا مشکل سینما و هنر نبود بهروز وثوقی است؟ متأسفانه الان عده‌ای در سینما حضور دارند که به دنبال سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند. 

کارگر در ادامه با انتقاد از مدیران و مسئولان فرهنگی کشور که فرصت جولان به چنین افرادی را می‌دهند، تصریح کرد: در کنار این درخواست تأسف‌برانگیز، برخی از مسئولان کم‌بصیرت سکوت می‌کنند یا به اینان میدان می‌دهند تا افراد فاسدی را اسطوره‌ سینمای ایران معرفی کنند. قرار نیست که این افراد به عنوان الگوی سینمای ایران معرفی شوند، اگر سینما، الگوهایش چنین افرادی هستند باید برای این سینما عزاداری کرد. واقعاً اینها از خانواده شهدا خجالت نمی‌کشند. اینها از روی شهدا خجل نمی‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: سینمای قبل از انقلاب اسلامی با سینمای پس از انقلاب اسلامی تفاوت دارد. ما در سینمای انقلاب باید به دنبال جامعه و تمدن اسلامی باشیم.

هدف انقلاب هم این است، نه اینکه به دنبال فساد باشیم. عده‌ای به مراسم افطاری ریاست جمهوری دعوت می‌شوند و در آنجا ضمن اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، عنوان می‌کنند که وثوقی باید به کشور بازگردد. واقعاً جای سؤال است که مشکلات مردم با بازگشت وثوقی حل می‌شود؟ 

برخی از آنهایی هم که به مراسم افطاری رئیس‌جمهور نرفته بودند، گفته بودند چون در کشور آزادی بیان نیست به مراسم افطاری نمی‌رویم. خب اگر آزادی نبود که ‌آن عده جرئت نمی‌کردند در برابر رئیس‌جمهور کشور، چنین خواسته‌ای را مطرح کنند. پیشنهاد من به این افراد این است که حتماً به موزه عبرت سر بزنند و بدانند در دوره پهلوی که امروز برخی به دنبال بازگشت عنصر فاسد آن هستند، مردم را شکنجه می‌کردند و کسی جرئت نداشت حرفی بزند. سردار کارگر ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران بیشترین آزادی وجود دارد. در کجای دنیا سراغ دارید که یک دانشجو در برابر شخص اول مملکت صریح‌ترین انتقادات را مطرح کند و رهبری با روی باز او را بپذیرد؟ 

در کجای دنیا سراغ دارید که رئیس‌جمهور به جمع دانشجویان برود و دانشجویان تندترین انتقادات را نسبت به ایشان مطرح کنند و کسی هم به دنبال بازخواست دانشجویان نباشد. آنهایی که می‌گویند در ایران آزادی نیست، آدرس غلط به مردم می‌دهند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید