تصمیم میشل عون برای اعطای تابعیت به آوارگان سوری جنجال به پا کرد

کدخبر: ۲۱۸۰۱۴
اقتصادنیوز: تصمیم رئیس‌جمهور لبنان برای اعطای تابعیت به صدها آواره سوری با اعتراضات و انتقادات شدید گروه‌های سیاسی در این کشور مواجه شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسکای نیوز خبر داد، ولید جنبلاط، رهبر جریان "اللقاء الدیمقراطی" اعلام کرد که به دلیل این تصمیم که شبهات زیادی درباره زمان اجرا، اهداف و محتوای آن وجود دارد به پارلمان شکایت خواهد کرد.

وی خواهان توضیح معیارهایی شد که در دادن تابعیت لبنانی به افراد به آن تکیه شده است.

جنبلاط تأکید کرد که مذاکره درباره دادن تابعیت باید براساس اصول واضح و مشخص و معیارهای ثابت باشد نه براساس محاسبات سیاسی و منافع خاص.

وی تصاویری از کسانی که به آن‌ها تابعیت داده شده منتشر و ادعا کرد که از جمله آن‌ها تاجران و نزدیکان بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مثل سامر فوز و مفید غازی و سامر یوسف، مدیر رادیوی "شام اف ام" در دمشق و خانواده عانی مرتضی، وزیر آموزش سابق سوریه هستند.

سامی الجمیل، رئیس حزب الکتائب لبنان نیز خواهان دریافت نسخه‌ای از دستور ریاست‌جمهوری برای بررسی آن شد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان اخیرا دستور مربوط به دادن تابعیت به ۳۷۵ تن که بیشترشان سوری، فلسطینی و اردنی هستند را امضا کرد. اطلاعات نشان می‌دهد که بیشتر کسانی که تابعیت گرفته‌اند جزو تاجران و سرمایه‌داران هستند.

در همین راستا، دفتر رسانه ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد : اگر کسی اطلاعاتی درباره کسانی دارد که بدون داشتن شایستگی لازم تابعیت لبنانی گرفته‌اند، می‌تواند این اطلاعات را فاش کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید