ثروت ترامپ 100 میلیون دلار سقوط کرد

کدخبر: ۲۱۸۰۱۹
اقتصادنیوز: بلومبرگ در مطلبی با اعلام اینکه ثروت دونالد ترامپ در دومین سال ریاست‌جمهوری او به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کاهش یافته است و به بررسی علل کاهش دارایی او پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی به بررسی علل کاهش ثروت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید پرداخت و نوشت: ارزش ثروت خالص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال جاری میلادی (2018) به 2 میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته حدود 100 میلیون دلار کاهش یافته است.

پیش از این پایگاه رتبه سنجی فوربز در گزارش سال 2018 خود اعلام کرد ثروت ترامپ برای دومین سال پیاپی بیش از 400 میلیون دلار کاهش یافته است. این پایگاه همچنین از سقوط 200 پله ای جایگاه ترامپ در بین میلیاردرهای جهان خبر داد.

این در حالی است که بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود آورد است رئیس جمهور آمریکا در آغاز دومین سال حضورش در کاخ سفید، بیش از 100 میلیون دلار از ثروت خود را از دست داده است. این شاخص، ثروت خالص ترامپ را 2 میلیارد و 800 میلیون دلار تخمین زد.

گزارش شاخص میلیاردرهای بلومبرگ با بررسی نرخ قیمت املاک، گزارش های سالیانه از بازار معاملات ملکی نیویورک، داده های بازار، طرح دعاوی هزینه‌بر در دادگاه دانشگاه ترامپ، هزینه های ستاد انتخاباتی  و 16 گزارش مالی در ماه می به بررسی ارزش واقعی ثروت خالص ترامپ پرداخته است. بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین علل کاهش ثروت ترامپ، تغییر نام املاک و مستغلات او در کشورهای مختلف جهان است.

پس از آنکه ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد به منظور ارزیابی حقوقی تعارض منافع، مجبور شد نام خود را از روی  بخشی از اموالش بردارد یا به فرزندانش انتقال دهد. در دومین سال حضور ترامپ در کاخ سفید، نام او از سر در برج هایش در تورنتو، منهتن، و پاناما حذف شد. حذف نمادین نام ترامپ از برج هایش در شهرهای مختلف جهان، موجب شد ارزش املاک وی که به گونه ای به واسطه نام ترامپ، مطرح بودند، کاهش یابد. بیشترین افت قیمت املاک ترامپ پس از حذف نام وی از برج منهتن در گرانقیمت ترین منطقه نیویورک رخ داد.  

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: علاوه بر کاهش بهای واحدهای برج های ترامپ، 16 زمین گلف و مراکز تفریحی او نیز در مجموع حدود 70 میلیون دلار از ارزش خود را از دست داده اند. مراکز تفریحی و گردشی دورال، پالم بیچ و مارالاگو در فلوریدا که بالاترین درآمد را داشتند، تعداد زیادی از اعضای خود را از دست دادند. همچنین از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید،  درآمد سازمان ترامپ از زمین های گلف در خارج از آمریکا (ایرلند و اسکاتلند) و باشگاه های شبانه در لاس وگاس با روند نزولی همراه بوده است.

بلومبرگ در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: هنگامی که دونالد ترامپ در سال 2015، نامزد خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرد، ستاد انتخاباتی او در گزارشی ثروت او را 8 میلیارد و 700 میلیون دلار تخمین زد. با این حال، بلومبرگ در بررسی های  خود ثروت خالص وی از 2 میلیارد و 800 میلیون دلار ارزیابی و گزارش ستاد انتخاباتی ترامپ را یک «گزارش احمقانه» توصیف کرد.

ترامپ بعدها ثروت خود را 10 میلیارد دلار اعلام کرد. البته این امر نیز ممکن است. اگر ترامپ دارایی ها و شرکای نامشخصی داشته باشد می توان انتظار داشت ثروت خالص وی به رقمی که خودش مدعی است، نزدیکتر باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید