حمله کانادا به سیاست‌های ترامپ

کدخبر: ۲۱۸۰۹۸
ترودو نخست وزیر کانادا به شبکه ان بی سی آمریکا گفت که «فکر این که ما امنیت ایالات متحده آمریکا را تهدید می کنیم فکری توهین آمیز و غیرقابل قبول است.».
حمله کانادا به سیاست‌های ترامپ

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، نخست وزیر کانادا به شدت به دولت  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دلیل جنگ تجاری که به راه انداخته است، حمله کرد.

«جاستین ترودو»تصریح کرد که وی بر این باور است اینکه دولت آمریکا فکر کند که فولاد و آلومینیوم کانادا امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را تهدید می کنند، فکر توهین آمیزی است.

وی  به شبکه ان بی سی آمریکا گفت که «فکر این که ما امنیت ایالات متحده آمریکا را تهدید می کنیم فکری توهین آمیز و غیرقابل قبول است.».

ترودو تأکید کرد که کشورش بر فولاد و آلومینیوم وارد شده از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

نخست وزیر کانادا در ادامه گفت: کانادا تعرفه های گمرکی بر کالاهای مصری وارد شده از آمریکا اعمال می کند؛کالاهایی که  کانادایی ها به راحتی می توانند از آنها چشم بپوشند.»

از سوی دیگر«خریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا نیز از واشنگتن خواست که درباره نوع اشاره های که ایالات متحده آمریکا به شرکایش با این گونه رفتارها می فرستد، فکر بکند.

پیشتر«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روابط تجاری میان کانادا و ایالات متحده آمریکا در عرصه کشاورزی را پس از ابراز تأسف ترودو از اعمال تعرفه های گمرکی بر آلومینیوم و فولاد وارده شده از کانادا،منفی ارزیابی کرد. ترامپ در صفحه خود در توئیتر نوشت:« موضع کانادا در زمینه بخش کشاورزی و کشاورزان ما طی مدتی طولانی منفی بوده است. شاهد محدویت های اعمال شده بر تجارت بودیم.باید بازارهای شان را به روی ما باز کنند و موانع تجاری را از بین ببرند.»


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید