رئیس جمهور روسیه: مسکو تمام تلاش خود را برای کاهش تنش در شبه‌جزیره کره به کار می‌گیرد

کدخبر: ۲۱۸۲۳۷
اقتصاد نیوز: رئیس‌جمهور روسیه در آستانه سفر به اتریش تصریح کرد که مسکو تمام تلاش خود را برای کاهش تنش در شبه‌جزیره کره به کار می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در آستانه سفر به «اتریش» در مصاحبه با شبکه اتریشی «او آر اف» تصریح کرد که مسکو هر آنچه در توان دارد برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره به کار می‌گیرد.

وی اینگونه گفت: «من حتی نمی‌خواهم فکر کنم که یک جنگ اتمی میان کره شمالی و آمریکا انجام می‌گیرد. ما از فکر کردن به این مسئله هم واهمه داریم».

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «اگر کسی وجود داشته باشد که به این قضیه (تقابل اتمی میان آمریکا و کره شمالی) علاقه‌ای نداشته باشد، آن ما هستیم. کره شمالی همسایه ما است و اگر اشتباه نکنم، سایت اتمی که در کره شمالی تخریب شد در 190 کیلومتری از مرز روسیه قرار گرفته است. این برای ما بسیار مهم است و ما تمام تلاش خود را برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره به کار می‌گیریم».

روز گذشته خبرگزاری روسی «ریانووستی» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه احتمالاً در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در شهر «ولادیواستوک»، شهری در خاور دور روسیه، با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که هفته گذشته به «پیونگ‌یانگ» سفر کرده بود، دعوتنامه‌ پوتین از رهبر کره شمالی را برای سفر به روسیه در حین نشست عمومی اقتصاد شرق به وی تقدیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید