اطلاعات کاربران فیسبوک در دست چینی ها

کدخبر: ۲۱۸۳۹۵
اقتصادنیوز: شرکت فیسبوک اظهار کرد، دست‌کم با چهار شرکت چینی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شراکت داشته است. هوآوی، سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند یکی از این شرکت‌های است که به دلیل نگرانی‌های امنیتی از جانب آژانش اطلاعاتی آمریکا تحت تحقیقات قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیسبوک اظهار کرد، شرکت "هوآوی"، گروه کامپیوترسازی "لنوو" و شرکت‌های OPPO و TCL، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند شماری از حدود ۶۰ شرکتی از سراسر جهان هستند که پس از امضای قرارداد برای بازسازی تجربه‌هایی شبیه به فیسبوک برای کاربرانشان، به برخی اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کرده‌اند.

فیسبوک اظهار کرده است که بیش از نیمی از این شراکت‌ها اکنون بسیار کاهش یافته و رو به پایان است و قرارداد این شرکت با هوآوی طی چند روز آتی به پایان می‌رسد و آن قرارداد خود را با سه شرکت چینی دیگر نیز پایان می‌دهد.

شرکت‌های مخابراتی چینی تحت تحقیقات مقامات اطلاعاتی آمریکا قرار دارند. آنان بر این باورند که این شرکت‌های می‌توانند فرصت جاسوسی خارجی و تهدید زیرساخت‌های حیاتی آمریکا را فراهم کنند. چین پیوسته این ادعا را تکذیب کرده است.

سناتور مارک وارنر، معاون رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا اظهار کرد، قرار دادن این اطلاعات از سوی فیسبوک در دست شرکت‌های چینی نگرانی‌های قضایی را برمی‌انگیرد و باید اطلاعات بیشتری از چگونگی حصول اطمینان فیسبوک از عدم ارسال اطلاعات کاربرانش به سرورهای چینی به دست آوریم.

یکی از مدیران اجرایی فیسبوک تصریح کرد، این شرکت به دقت دسترسی‌هایی را که در اختیار شرکت‌های چینی گذاشته، مدیریت کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید