مردم عربستان از مساجد فراری شده اند

کدخبر: ۲۱۸۴۰۳
اقتصادنیوز: رواج پدیده اجاره مسئولیت ها از سوی امامان جماعت مساجد عربستان در ماه مبارک رمضان موجب کاهش چشمگیر نمازگزاران این کشور به ویژه در نماز 'تراویح' شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ تراویح به نمازهایی گفته می شود که اهل سنت در ماه مبارک رمضان بعد از نماز عشاء به جماعت می خوانند و رسم است که در هر شب یک جزء از قرآن کریم در آن تلاوت شود.

به گزارش چهارشنبه ایرنا، روزنامه عکاظ چاپ بندر جده (غرب) عربستان در گزارشی از این پدیده نوشت: امامان جماعت مساجد عربستان با پرداخت پول به افراد غیرسعودی مسئولیت خواندن نمازهای یومیه و تراویح را به آنها می سپارند.

روزنامه سعودی اضافه کرد که امامان جماعت رسمی بخشی از حقوق ماهیانه خود را به این افراد می دهند و خود به جای عمل به مسئولیت ها برای انجام مناسک عمره در رمضان راهی مکه مکرمه می شوند.

عکاظ این اقدام را موجب شکایت شمار زیادی از نمازگزاران دانسته و به نقل از 'محمد الناشی' نمازگزار یکی از مساجد می نویسد: این امر شرم آور است که یک امام جماعت مسئولیت های خود را به دیگران بسپارد. این موضوع یک خسران بزرگ برای مساجد ما محسوب می شود.

'فهاد الشمری' یک شهروند دیگر به این روزنامه چاپ جده می گوید: برخی امامان جماعت حاضر شده اند کل حقوق ماهیانه خود را به این افراد بدهند تا خود به امور دینی شخصی بپردازند.

'محمد عبدالمنعم' یکی از اتباع غیرسعودی که به جای فرد دیگری در مسجد حاضر می شود در گفت وگو با عکاظ با رد اتهام دریافت پول، گفته است: بین من و امام جماعت مسجد همکاری وجود دارد. من بعضی روزها برای خواندن نماز به مسجد می آیم و او هم برای مناسک عمره به مکه می رود اما هیچ پولی میان ما رد وبدل نمی شود.

روزنامه سعودی به نقل از برخی گزارش ها نوشت که دستمزد کسانی که حاضرند مسئولیت های یک امام جماعت را بپذیرند 2 هزار ریال سعودی ( 550 دلار) است و بعید است کسی از دریافت آن چشم پوشی کند.

'محمد کریری' سخنگوی شعبه وزارت امور اسلامی عربستان در جازان به عکاظ گفته است که طبق قوانین، امامان جماعت مساجد حق واگذاری مسئولیت خود به دیگران را ندارند و این موضوعی است که علاوه بر هیات امنای مساجد شخص امامان جماعت هم آن را پذیرفته و ملزم به رعایت آن هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید