گوگل در انتظار جریمه چند میلیارد دلاری اتحادیه اروپا

کدخبر: ۲۱۸۵۱۶
اقتصادنیوز : گوگل از برتری سیستم عامل اندروید در دنیای سیستم عامل های همراه برای از میدان به در کردن رقبا سواستفاده کرده وبه همین علت باید در انتظار جریمه بیش از 2.8 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،گوگل از برتری سیستم عامل اندروید در دنیای سیستم عامل های همراه برای از میدان به در کردن رقبا سواستفاده کرده وبه همین علت باید در انتظار جریمه بیش از 2.8 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا باشد.

این دومین بار است که اتحادیه اروپا برای جریمه گوگل برنامه ریزی می کند. احتمال می رود این جریمه در اواسط ماه جولای به طور رسمی اعلام و اعمال گردد.

کمیسیون اروپایی که در حال تحقیق بر روی این پرونده است، می گوید از زمان تاسیس شرکت آلفابت به عنوان شرکت مادر تخصصی گوگل بر روی این موضوع کار کرده و تصمیم نهایی خود در این زمینه را پس فردا 9 جولای اعلام خواهد کرد.

کمیسیون اروپایی سال گذشته هم گوگل را به علت انحصارطلبی تجاری وسواستفاده از موقعیت برتر خدمات خرید آنلاین خود به منظور کنار زدن رقبا جریمه کرده بود. میزان این جریمه 2.8 میلیارد دلار بود وحالا منابع مطلع می گویند جریمه ای سنگین تر در انتظار گوگل است.

انتظار می رود کمیسیون اروپایی این بار از گوگل بخواهد تا تمامی فرایندها و رویه های غیررقابتی خود را متوقف کند و از جمله به شرکت های سازنده گوشی های هوشمند امکان دهد تا بتوانند برنامه های رقیب جستجوگر و نقشه گوگل را بر روی تلفن های همراه نصب کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید