وضعیت آب شرب آبادان در شرایط فوق العاده بحرانی

کدخبر: ۲۱۸۵۴۵
اقتصادنیوز : امام جمعه آبادان گفت: در زمان حاضر وضعیت کنونی آب شرب آبادان در شرایط فوق العاده بحرانی قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، حجت الاسلام علی ابراهیمی عصر امروز در جلسه ارائه راهکارهای رفع مشکل آب شرب آبادان در محل سرسرای اجتماعات این فرمانداری اظهار کرد: مشکل آب آبادان مربوطه به الان نیست و از سال های خیلی دور این مشکل وجود داشته و ادامه دار شده است.

وی با بیان اینکه پنج سال پیش نیز در خصوص بحران آب در آبادان هشدار داده بودم، اظهار کرد: در زمان حاضر تنها بحران آب شرب آبادان نیست بلکه نخیلات ما نیز تحت تاثیر این آب در حال از بین رفتن هستند؛ ۳۰ سال پیش موضوع اصلاح شبکه آبرسانی به آبادان آغاز شد و اگر الان بپرسیم که کار به کجا رسیده باید پاسخ داد که کمتر از ۷۰ درصد کار انجام شده است.

وی تصریح کرد: در طول سال ها سازمان آب و برق امکان ساخت چندین سد در خوزستان را داشت اما درباره شبکه آبرسانی آبادان کم کاری شد.

امام جمعه آبادان گفت: در طول سال ها تنها در زمینه تامین آب برای آبادان بحث و اقدام شد حال آنکه ما در بحث توزیع آب در بخش شهری و روستایی مشکل داریم، برخی مراجعات مردمی با مشکل روده ای به بیمارستان ها به دلیل کیفیت پائین آب مصرفی است که باید به طور جدی برای آن چاره اندیشی و اقدام شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: به دلیل مشکلات مالی بسیاری از مردم به خصوص در مناطق شطیط، علوانیه و ذوالفقاری و امثال این مناطق، توان خرید آب از مغازه برای آنها وجود ندارد و مصرف آب فعلی که به لحاظ کیفی دچار مشکل است نیز آنان را با مسائلی دیگر مواجه کرده است؛ فاصله طبقاتی در آبادان غوغا می کند و مردم نه تنها در بحث خرید آب که در بسیاری از مسائل دچار مشکل هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید مسئله آب آبادان را جدی بگیرند، تصریح کرد: اینکه منتظر بمانیم تا یک ماه دیگر تا خط انتقال آب تکمیل شود گره ای از کار مردم باز نمی کند؛ برخی از جریان های سیاسی، معاندان و کسانی که دلشان با دولت نیست، در فضای مجازی از هر فرصتی برای تهیج مردم و ضربه زدن و سخن گفتن علیه نظام استفاده می کنند که بایستی نسبت به این حرکتها هوشیار باشیم.

امام جمعه آبادان با تاکید دوباره بر اینکه باید از تمام ظرفیت ها برای بهبود کیفی آب شرب آبادان استفاده شود، گفت: باید اتاق فکری تشکیل شود و ضمن پیش بردن برنامه های مصوب شده مسائل را به اطلاع مردم برسد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه وضعیت آب آبادان در شرایط فوق فوق العاده بحرانی قرار دارد، افزود: اکنون زمان مچ گیری نیست و باید دست یکدیگر را بگیریم و بکوشیم تا از این بحران به سلامت خارج شویم؛ اداره آبفا نیز با افزایش گروه های تعمیرات و بازرسی خود در جهت رفع شکستگی ها و مشکلات نقاط دارای چالش در شهر بکوشد.

وی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند نیز باید برای عبور از این بحران کمک کند و با همراهی استانداری خوزستان اعتباراتی را برای حل مشکل شوری آب آبادان اختصاص دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید