دستیابی به برجام رضایت جامعه جهانی را به دنبال داشت

کدخبر: ۲۱۸۵۴۷
اقتصادنیوز : وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین اظهار داشت: برجام توافقنامه ای است که دستیابی به آن موجی از خرسندی و رضایت را در جامعه جهانی به دنبال داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'ایگور سرناداک'روز پنجشنبه ضمن دریافت پیام دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از سفیر کشورمان در سارایوو، با یادآوری اینکه اتخاذ هر گونه تصمیم در سیاست خارجی بوسنی هرزگوین نیازمند اجماع نهادهای ذیربط داخلی است، افزود: در حمایت از برجام تا حد ممکن در کنار اتحادیه اروپا خواهیم بود‌ و بوسنی و هرزگوین‌ به بیانیه نهم ماه می خانم‌ موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیوسته است.

وزیر خارجه بوسنی هرزگوین با اشاره به سفرش به تهران بعد از توافقنامه هسته ای اظهار داشت: توافقنامه برجام چشم انداز جدیدی را فراروی مناسبات دو کشور گشود.

محمود حیدری سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین در این دیدار ضمن ابلاغ سلام وزیر خارجه کشورمان از ایگور سرناداک به دلیل ایفاء نقش مثبت در روابط دوجانبه بخصوص میزبانی گرم از دکتر محمد جواد ظریف و هیات سیاسی و اقتصادی همراه در سفر اسفند ماه گذشته به سارایوو قدردانی کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که به همه تعهداتش در چارچوب برجام ملتزم بوده است انتظار دارد کشورهای مستقل جهان از تداوم کامل این توافقنامه و تضمین همه حقوق قانونی ایران حمایت کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید