نیوزویک نوشت:

نتایج عجیب یک تحقیق علمی در مورد دلفین‌ها

کدخبر: ۲۱۸۶۷۲
اقتصادنیوز؛ دلفین های نر برای مخاطب قرار دادن یکدیگر از برچسب های آوایی فردی استفاده می کنند، این فرایند درست همانند استفاده از نام های انسان ها است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ نتایج یک پژوهش علمی روی سه گروه از دلفین های نر در  استرالیا نشان داد دلفینهای نر  نامهایی را برای شناسایی دوستان خود و حتی مکانهای مختلف استفاده می کنند.

پژوهش های پیشین نشان داده است که در جامعه دلفین ها ، نرها اغلب مشارکتی طولانی مدت با یکدیگر دارند. مطالعه جدیدی که در مجله "Current Biology" منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه دلفینها در این اتحادها از «نام» برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود استفاده میکنند.

استفانی کینگ از دانشگاه غرب استرالیا می گوید:"کار ما نشان می دهد که بین دلفین های نرنوعی رفاقت معنا دار و اتحاد پشت پرده وجود دارد.محققان ابتدا می خواستند بیشتر در مورد نقش ارتباطات صوتی در جامعه دلفین ها پژوهش کنند،اما پس از مطالعه دلفین ها مشخص شد که نرها از سیگنال های صوتی برای حفظ روابط خود استفاده کنند.

برای انجام این مطالعه ، دانشمندان به  ضبط صداهای تولید شده  توسط دلفین ها با استفاده از میکروفونهای زیر آب، پرداختند. سپس علامت های اختصاری هر دلفین را ثبت کردند.آن ها متوجه شدند نرها حتی برای مکان های مختلف نیز نام گذاری خاصی انجام داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید