ترس کیم جونگ اون از ترور شدن در سنگاپور /خط پروازی مخفی می‌ماند

کدخبر: ۲۱۸۸۲۲
اقتصادنیوز: رهبر کره‌شمالی که قرار است طی هفته جاری در جریان سفر به سنگاپور با رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار کند، نگران آن است که در جریان این سفر ترور شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، بلومبرگ نوشت، یک منبع آگاه به روند آماده‌سازی مقدمات نشست برنامه‌ریزی‌شده رهبران آمریکا و کره‌شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ‌‌اون» رهبر کره‌شمالی بیم آن دارد که در جریان سفرش به سنگاپور ترور شود.

این منبع افزود که «کیم درباره امنیت نشست سنگاپور بسیار نگران است و از توطئه ترور می‌ترسد».

رسانه‌‌های خبری نگرانی‌های رهبر کره‌شمالی در این‌باره را به ترور برادر وی «کیم جونگ‌‌نام» در فرودگاه مالزی در فوریه سال گذشته میلادی بی‌ارتباط نمی‌دانند.

از سوی دیگر، رسانه‌های خبری چین گزارش دادند که پکن با جنگنده‌های خود از هواپیمای حامل رهبر کره‌شمالی به سنگاپور برای نشست با «دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهوری آمریکا در ۱۲ ماه ژوئن، محافظت می‌کند.

طبق این گزارش، به خاطر این‌که کیم جونگ‌اون که درباره امنیت جانی خود بسیار نگران است، خط پرواز وی به سنگاپور مخفی می‌ماند و پیونگ‌یانگ نیز شدیدترین تدابیر امنیتی را برای محافظت از کیم اتخاذ خواهد کرد.

دیدار تاریخی میان ترامپ و کیم جونگ‌اون، نخستین دیدار در این سطح بین دو کشور از زمان جنگ دو کره به این سو است و قرار است در ۱۲ ماه ژوئن در سنگاپور انجام شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید