کدام شبکه ماهواره‌ای همه مسابقات جام جهانی را رایگان پوشش می‌دهد؟

کدخبر: ۲۱۹۰۰۹
اقتصادنیوز: اسرائیل برای جلب افکار عمومی شهروندان عرب و کاهش نفرت آنان، تمامی مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه را به صورت رایگان و به زبان عربی در منطقه پخش تلویزیونی می کند.

به گزارش اقتصادنیوز ، پایگاه صهیونیستی 'آی 24' شنبه شب اعلام کرد: «شبکه 'مکان' اسرائیل مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 را به صورت زنده و با استفاده از گزارشگران عرب پخش می کند.»

به گزارش ایرنا بینندگان عرب از جمله شهروندان کشورهای تحریم کننده قطر تا پیش از پنجم ژوئن (15 خرداد 96) و قطع روابط کامل خود با دوحه، تمامی مسابقات ورزشی را از شبکه های 'بی این اسپورتس (beIN SPORTS) وابسته به شبکه الجزیره دنبال می کردند، اما با تنش ایجاد شده، این شهروندان در دوراهی استفاده از شبکه قطری و این شبکه صهیونیستی قرار گرفته اند.

ناظران بر این باورند، بسیاری از طرفداران فوتبال در کشورهای تحریم کننده قطر به ویژه شهروندان مصری و عربستانی که تیم های ملی کشورشان در مسابقات جام جهانی حضور دارند به هر نحوی این بازی ها را دنبال خواهند کرد و این اقدام تل آویو بسیاری از شهروندان این کشورها را بر آن خواهد داشت که مسابقات را از طریق این شبکه صهیونیستی ببینند.

از سوی دیگر برآوردها حکایت از آن دارد، با مشارکت چهار تیم عربستان، مصر، مغرب و تونس در روسیه، 70 میلیون بیننده عرب مسابقات این دوره از بازی ها را دنبال کنند، موضوعی که رژیم صهیونیستی در صدد است از آن بیشترین سوءاستفاده را بکند و با این اقدام، تا حدودی از خشم و نفرت توده مردم عرب نسبت به خود بکاهد.

از سوی دیگر شمار زیادی از شهروندان عرب هزینه شارژ 228 دلاری استفاده از شبکه ماهواره ای الجزیره را ندارند، به عنوان مثال در کشوری مانند مصر که مردم آن با مشکلات عدیده اقتصادی، تورم افسار گسیخته رو به رو هستند و درآمد ماهانه آنها از 230 دلار تجاوز نمی کند، عاملی است که می تواند استفاده بینندگان عرب از شبکه صهیونیستی را قوت بخشد.

بین اسپورتس عربی (beIN SPORTS) تلویزیون ورزشی وابسته به شبکه 'الجزیره قطر' و به زبان عربی و دارای 21 تا 24 شبکه است و پر بیننده‌ترین رسانه ورزشی در خاورمیانه به شمار می رود که تمامی مسابقات مهم جهان را به صورت مستقیم پوشش می دهد.

این مجموعه که تمرکز آن بر جهان عرب و پخش مسابقات ورزشی کشورهای عربی است، بصورت رمزگذاری شده در چهار ماهواره قابل دریافت است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید