جنگنده‌های اسرائیل به مقابله با بالون‌های آتش‌زای غزه می‌روند

کدخبر: ۲۱۹۰۲۳
اقتصادنیوز: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در اقدامی هشدارآمیز جوانان فلسطینی که بادبادک‌های آتش‌زا را برای به پرواز درآوردن آن‌ها بر فراز اراضی اشغالی آماده می‌کردند، هدف گرفتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد، این اولین باری است که ارتش رژیم صهیونیستی جنگنده‌های خود را برای ممانعت از استفاده فلسطینی‌ها از بادبادک‌های آتش‌زا علیه اراضی اشغالی به پرواز درآورد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی از فلسطینی‌هایی که بادبادک‌های مجهز به مواد منفجره دست ساز را با هدف ایجاد آتش سوزی در اراضی اشغالی تهیه می‌کردند، رصد و سپس اطراف محل حضور  آن‌ها را با جنگنده‌هایش هدف گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: یک جنگنده اسرائیلی در واکنش به این اقدام فلسطینی‌ها، جهت هشدار به آنها به سمتشان تیراندازی کرد.

به تازگی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه از بادبادک‌ها و بالن‌های مجهز به مواد منفجره برای مقابله با اسرائیلی‌ها استفاده می‌کنند. در درگیری‌های به وجود آمده در جریان تظاهرات موسوم به "حق بازگشت" تاکنون دست‌کم ۱۲۹ فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد، از زمان آغاز فعالیت‌های گروه‌های فلسطینی و آغاز راهپیمایی‌های بازگشت نزدیک به ۴۰۰ بادبادک از مجموع ۶۰۰ بادبادکی که به سمت اراضی اشغالی به پرواز درآمده‌اند، سرنگون شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید