ترامپ: همان دقیقه اول می‌فهمم دیدارم با «اون» بی‌نتیجه است یا نه

کدخبر: ۲۱۹۰۶۴
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ در آستانه نشست تاریخی روز سه‌شنبه‌اش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرد که می‌تواند مسیر این نشست و اینکه بی نتیجه خواهد بود یا خیر را حدس زده و "زمان کیم جونگ اون را تلف نکند".

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آسوشیتدپرس نوشت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در یک کنفرانس خبری در خاتمه حضورش در اجلاس گروه 7 در کبک کانادا که شنبه عصر برگزار شد گفت: این یک فرصت تکرار نشدنی است و من فکر می‌کنم که خیلی خوب پیش خواهد رفت.

ترامپ در این کنفرانس خبری با تاکید بر آن که برای یک "ماموریت صلح" قرار است نشست گروه هفت را به مقصد سنگاپور ترک کند، گفت که "هدف روشنی در سر دارد" و آن متقاعد کردن کیم جونگ اون به کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای خود در ازای "حمایت‌هایی" از جانب آمریکا است.

ترامپ عنوان کرد که مسیر این نشست غیرقابل پیش بینی و وابسته به اتفاقات لحظه‌ای است.

ترامپ با تاکید بر اینکه رهبر کره شمالی "فرصتی برای رقم زدن یک اتفاق بزرگ برای مردمش را دارد" گفت که تیم او با "روحیه‌ای مثبت" وارد اولین دیدار تاریخی مقام‌های دو کشور در چنین سطحی خواهد شد.

با این حال ترامپ گفت نتایجی که او می‌خواهد یعنی خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره نیاز به زمان دارد.

او تاکید کرد: در عین حال ممکن است به جایی هم نرسیم و شانس زیادی هم وجود دارد که در نهایت چنین  خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره عملی نشود. البته شانس بیشتر از آن این است که احتمالا نیاز به مدت زمانی خواهد داشت و فرایندی برای آن نیاز خواهد بود.

ترامپ گفت که موفقیت این نشست خیلی زیاد بستگی به شخصیت کیم جونگ اون و روی آوردن او به یک مذاکرات واقعی است.

ترامپ تصریح کرد: "اون" واقعا یک شخصیت ناشناخته است و مردم شناخت خیلی زیادی درباره او ندارند. من فکر می‌کنم که او قرار است در مسیری مثبت شگفتی ایجاد کند؛‌ خیلی زیاد در مسیر مثبت و ما آن را خواهیم دید.

ترامپ تاکید کرد که "در همان اولین دقیقه" خواهد فهمید که آیا نشست سنگاپور که تا پیش از این یکبار در معرض لغو شدن قرار گرفت، موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

او اظهار کرد: چطور این اتفاق می‌افتد؟ تنها از طریق حس لامسه من و احساس من‌. این کاری است که من انجام می‌دهم.

ترامپ گفت: می‌دانید که گفته‌اند که در پنج ثانیه اول شما متوجه خواهید شد که از کسی خوشتان می‌آید یا خیر؟ تا حالا این مساله را شنیده‌اید؟ من فکر می‌کنم که خیلی سریع متوجه خواهم شد که اتفاقی خوب قرار است بیفتد یا خیر. من قرار نیست که زمان خودم را تلف کنم و قرار هم نیست که زمان او (کیم جونگ اون) را تلف کنم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید