واکنش غرویان به ادعای احمدی‎نژاد درباره رفع 6 ماهه تحریم‌ها

کدخبر: ۲۱۹۳۲۱
اقتصادنیوز: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: نتیجه انتخابات خبرگان، ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی نشان داد که مردم با شناخت به گفتمان اعتدال رأی دادند و تداوم این گفتمان را مصلحت کشور می‌دانند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام محسن غرویان درباره وضعیت گفتمان اعتدال در عرصه سیاسی کشور، گفت: اینکه برخی تحلیلگران سیاسی، گفتمان اعتدال را رو به افول و تمام شده توصیف می کنند، برآمده از آن است که فکر می کنند، هر رجل سیاسی وقتی سکاندار دستگاه اجرایی کشور می شود، با پایان یافتن دوره مسئولیت او، گفتمانش هم از بین می رود! در حالیکه گفتمان یک تفکر و اندیشه است و قوام و دوامش به یک شخص وابسته نیست.

وی افزود: وقتی مأموریت و دوره مسئولیت شخصیتی به پایان می رسد، شخص و اشخاص دیگری می توانند گفتمان او را حفظ کنند و ادامه و استمرار دهند؛ چون مردم و جامعه دنبال چهره ای جدید، بانشاط، پرتلاش و فعال می گردند تا او را به صحنه بیاورند. درباره گفتمان اعتدال هم چنین اتفاقی می افتد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید حساب اشخاص را از حساب گفتمان‌ها جدا کنیم، اظهار کرد: گرچه اشخاص به لحاظ سن و سال، شاید مقداری ضعف و رکود پیدا کنند اما همچنان گفتمان اعتدال زنده و غالب بر فضای سیاسی کشور و جامعه است، به ویژه نسل جدید که طالب تفکر اعتدالی است. بنابراین معتقدم از گفتمان اعتدال چهره‌های جدید و جوانی به صحنه خواهند آمد.

وی درباره میدان‌داری تندروهای اصولگرا در عرصه سیاسی کشور بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: فکر نمی کنم تندروها میدان دار شده باشند، البته تندروی ترامپ تغییراتی را در فضای سیاسی جهان ایجاد کرد، در کشور ما نیز عده ای تندرو می خواهند از فرصت سوءاستفاده و به اسم پاسخ دادن به ترامپ، خودشان را مطرح می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه باید منتظر ماند تا نتیجه مذاکرات با اروپایی ها مشخص شود، یادآور شد: تندروهای داخلی می گویند «جریان اعتدال افول کرده و شبیه ترامپ باید جریان تند افراطی در ایران غالب باشد؛ بنابراین فقط ما هستیم که می توانیم مقابل ترامپ بایستیم» اما این نظر آنهاست و حتی در فضای سیاسی کشور غلبه هم ندارد.

او درباره اظهارات احمدی‌نژاد که مدعی شده می توانسته 6 ماهه کل تحریم ها را بردارد و تحریم های کنونی نتیجه کار حسن روحانی در مذاکرات دولت اصلاحات با اروپایی ها است و ربطی به دولت نهم و دهم ندارد، اظهار کرد: تحلیل های احمدی نژاد را قبول ندارم، احمدی نژاد و جریان فکری اش خودش را در 8 سال ریاست جمهوری نشان داد و مردم از او شناخت پیدا کردند.

غرویان جریان احمدی نژاد را فاقد علم، دانش و عقلانیت خواند و گفت: احمدی نژاد فردی با شعارهای توخالی است و مردم ماهیت شخصیتی او را فهمیده‌اند. این شعارهای احمدی نژاد نیز توخالی است، نوعی حرف های پوپولیستی برای جلب افکارعمومی است که به نظرم نتیجه ای ندارد. در مقابل، روحانی براساس نگرش دیپلماتیک و واقعیت های عالم سیاست حرکت می کند، نتیجه انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نیز نشان داد که مردم با شناخت به گفتمان اعتدال رأی دادند و تداوم این گفتمان را مصلحت کشور می‌دانند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید