زنجیره انسانی 202 کیلومتری جدایی‌طلبان باسک اسپانیا

کدخبر: ۲۱۹۳۲۷
اقتصادنیوز: هزاران تن از مردم باسک با تشکیل زنجیره انسانی از برگزاری همه‌پرسی استقلال این منطقه از دولت مرکزی اسپانیا حمایت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  مردم باسک با تشکیل زنجیره‌ای  انسانی خواستار برگزاری همه‌پرسی استقلال شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، روز یکشنبه ده‌ها هزار نفر از مردم باسک، دست در دست هم زنجیره انسانی به طول 202 کیلومتر تشکیل دادند تا بر خواست خود به منظور برگزاری همه‌پرسی استقلال تاکید کنند. شمار افراد شرکت‌کننده در این زنجیره انسانی بیش از  175 هزار تن بر آورد شده است.

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که بیشتر مردم باسک از استقلال کامل این منطقه از دولت مرکزی حمایت نمی‌کنند و فقط 15 درصد حامی استقلال کامل هستند. با این حال بسیاری بر این عقیده‌اند که مردم باید حق داشته باشند درباره این موضوع در همه‌پرسی شرکت کنند.

این زنجیره از شهر سن سباستین تا پارلمان باسک در «ویتوریا گازتیا» مرکز این ایالت ادامه داشت. ایالت باسک بیش از 16 منطقه دیگر در اسپانیا قدرت دارد به طوری که دارای نیروی پلیس اختصاصی، ساختار آموزشی، زبان و توافق مالی خاص با مادرید است.

قانون‌اساسی و دولت مرکزی اسپانیا برگزاری هرگونه همه‌پرسی را غیرقانونی می دانند و پیشتر هم همه‌پرسی استقلال کاتالونیا را غیرقانونی اعلام کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید