مهلت سه روزه امارات به امدادرسان‌های سازمان ملل

کدخبر: ۲۱۹۳۹۱
اقتصادنیوز؛ یک مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس گفته است: اماراتی‌ها به نهادهای امدادرسانی سازمان ملل فرصت سه‌روزه برای ترک این منطقه داده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ «الیستر برت» مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در توئیتر خود نوشته است لندن «عمیقا نگران است که سازمان‌های امدادی در یمن، ضمانت امنیتی لازم برای این‌که به‌ دور از خطر به فعالیت خود ادامه دهند را دریافت نمی‌کنند».

اظهارات الیستر برت در حالی بیان شده که وزارت توسعه بین‌المللی انگلیس به گروه‌های امدادی در مورد حمله به بندر حدیده، آماده‌باش داده‌است.

در یادداشتی که این وزارت‌خانه برای امدادگران ارسال کرده آمده است «هر آنچه از طریق کانال‌های دیپلماتیک شدنی‌ست، برای کاستن از خطر حمله به حدیده انجام می‌دهیم. با این وجود وقوع یک عملیات نظامی، آنی به‌نظر می‌رسد».

وزارت توسعه بین‌المللی انگلیس می‌گوید «اماراتی‌ها، یکشنبه به اطلاع ما رساندند که یک فرصت سه روزه به سازمان ملل (و همکاران آن) می‌دهند تا شهر (الحدیده) را ترک کنند. لطفا هرچه زودتر آماده شوید و به ما بگویید چه کمکی از دست ما بر می‌آید. در این لحظات سخت به فکر شما و همکاران شما هستیم».

برت نیز از همه طرف‌های درگیر در نبردهای یمن خواسته است «دسترسی امن، فوری و بدون مانع انسانی به تمامی مناطق یمن» را فراهم کنند.

در کنار هشدارها و ابراز نگرانی‌های انگلیس، «وال‌استریت‌‌ژورنال» نیز از تلاش‌های دیپلماتیک سازمان ملل برای کاستن از خطرات حمله احتمالی نیروهای مورد حمایت ائتلاف به رهبری عربستان به بندر الحدیده خبر داده‌است.

بر این اساس، سازمان ملل متحد نگران است که حمله نیروهای مورد حمایت امارات به الحدیده به یک «فاجعه انسانی» بیانجامد. مقام‌های سازمان ملل پیشتر نیز نگرانی خود را از حمله به مهم‌ترین بندر یمن اعلام کرده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید