سفر پمپئو به کره جنوبی بعد از اطلاعیه جنجالی

کدخبر: ۲۱۹۷۹۳
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا برای توضیح اطلاعیه غیرمنتظره رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص پایان مانورهای نظامی مشترک تحریک آمیز واشنگتن – سئول به کره‌ جنوبی سفر کرد؛ مساله‌ای که بسیاری آن را امتیازی بزرگ برای رهبر کره شمالی می‌دانند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اگرچه سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به سئول برای مذاکره با وزرای خارجه کره‌ جنوبی و ژاپن از قبل برنامه‌ریزی شده بود اما پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد می‌خواهد مانورهای نظامی هزینه‌بر سالانه با سئول را متوقف کند و احتمالا تمامی ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در کره‌ جنوبی را از این کشور خارج خواهد کرد، این نشست اهمیت بیشتری به خود گرفت.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرده بود: پامپئو پیش از آنکه روز پنجشنبه برای توضیح به مقامات چینی درخصوص جزئیات نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور به پکن سفر کند، به سئول می‌رود و با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی دیدار خواهد داشت.

یکی از موضوعات قابل توجه در نشست سنگاپور این بود که ترامپ به خبرنگاران اعلام کرد می‌خواهد به مانورهای نظامی مشترک کشورش با کره‌ جنوبی پایان دهد.

در همین حال کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرد که باید نیت، هدف و منظور دقیق این اظهارات دونالد ترامپ را متوجه شود و مشتاق است تا برنامه‌های متنوعی را برای کمک به پیشبرد این مذاکرات طراحی کند.

این در حالی است که نیروهای آمریکایی در کره‌ جنوبی اعلام کرده‌اند که هیچ نوع تغییراتی در عملیاتشان به آنها اعلام نشده است.

مایک پامپئو پس از اعلام نتایج نشست سنگاپور تماس‌هایی تلفنی با تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن و کانگ کیونگ وها، وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید