دیوارنگاره جنجالی میدان ولی‌عصر با موضوع جام جهانی تغییر کرد +عکس

کدخبر: ۲۲۰۰۶۳
اقتصادنیوز: دیوارنگاره مرتبط با جام جهانی در میدان ولی‌عصر(عج) پس از جنجال‌آفرینی در فضای مجازی، در کمتر از سه روز تعویض شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در پی انتشار انتقاداتی در فضای مجازی و برخی از سایت‌ها به خالی بودن جای زنان در دیوارنگاره مرتبط با جام جهانی در میدان ولی‌عصر(عج)، خانه طراحان انقلاب اسلامی به عنوان متولی طراحی این دیوارنگاره،‌ ضمن تعویض آن در بامداد امروز (جمعه 25 خرداد)، بیانیه‌ای صادر کرد.

13970325000358_PhotoL

در این بیانیه می‌خوانیم: «وحدت» مهم‌ترین عامل پیش‌برنده کمپین جام جهانی بود. کمپینی که قرار بود حال مردم را خوب کند! رویکرد «وحدت» از بین ده‌ها مورد دیگر انتخاب شد تا در خدمت نزدیک کردن دل‌ها به همدیگر و کنار گذاشتن اختلافات و تفاوت‌ها باشد. کنار گذاشتن تفاوت‌ها و تحمل کردن همدیگر برای یک هدف بزرگتر؛ پیشرفت کشور عزیزمان ایران… اما به دلیل برخی سوءبرداشت‌های پیش‌آمده و همچنین سوءاستفاده‌های رسانه‌های بیگانه از این رویداد بزرگ، کاری که قرار بود وحدت را یادآوری کند به صورتی توسط رسانه‌ها عرضه شد که نتیجه معکوس داد. در حالی که این اثر، شروع یک کمپین بزرگ برای حمایت از تیم ملی ایران در جام جهانی بود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: حالا ما تصمیم گرفتیم برای احیا کردن هدف اصلی این کمپین که چیزی جز «در کنار هم بودن و وحدت» نیست، یکی دیگر از آثار این کمپین را در میدان ولی‌عصر«عج» اکران کنیم. شما هم برای حمایت از تیم ملی و حمایت از کشورمون، حرف‌هاتون رو با این هشتگ بنویسید و از «با هم بودن» و «در کنار هم بودن» حرف بزنید: #با_هم_قهرمانیم

13970325000351_PhotoL

طراح دیوارنگاره «با هم قهرمانیم» محمد شکیبا است. طرح قبلی توسط محمدرضا دوست‌محمدی طراحی شد. او پیش‌تر در دیگر طرح‌هایش به دفعات از حضور زنان بهره جسته بود. 

13970325000363_PhotoL

طرح قبلی دیوارنگاره «با هم قهرمانیم»

در پویش مذکور بر وحدت تأکید شده است: «کُرد و فارس و تُرک و بلوچ و عرب و ترکمن و لُر فرقی نمی‌کنه؛ همه ما ایرانی‌ها باید با هم و در کنار هم برای پیشرفت کشورمون تلاش کنیم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید