رهبر انقلاب بر سخنان روحانی مهر تائید زد

کدخبر: ۲۲۰۰۷۵
اقتصادنیوز: در روزهایی که دشمن پیمان‌شکن خارجی با ایجاد جنگ روانی می‌خواهد زیاده‌خواهی‌هایش را به ایران و ایرانیان دیکته کند، حاملان و حافظان امید وظیفه دارند که توقعات و مطالبات مردم را براساس توان ملی سامان‌دهی کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، «ناامیدی» و «خستگی» مفاهیمی است که بعد اعلام خروج آمریکا از برجام، ترامپ علاقه دارد آثار و نمادهایش را در جامعه ایران مشاهده کند. برخی مخالفان دولت و رسانه های همسو نیز که هنوز انتخابات برای شان تمام نشده آگاهانه یا ناآگانه، خواسته یا ناخواسته نقدهایی را درباره وضعیت موجود مطرح می کنند که مصداق ارسال پالس هایی از ناامیدی برای جامعه است. ادعای آنکه زمام اداره امور از دست دولت خارج شده، مسئولان اجرایی دست روی دست گذاشتند و حال کار کردن ندارند، در چند هفته اخیر بارها و بارها از زبان سیاسیون و نمایندگان همسو با جریان مخالف دولت شنیده شد.

نسخه عبور از شرایط سخت

اما در شرایط سخت باید واقعیت ها را دید، وحدت ملی را تقویت و از تحریک و تشدید انتظارات و مطالبات مردمی با هدف فشارآوردن به نهادهای حاکمیتی مخصوصا قوه مجریه خودداری کرد. امروز باوجود پیمان شکنی آمریکا، نظام جمهوری اسلامی با منطق و ادبیات حقوقی گام به گام در عرصه جهانی جلو می رود، اعتبار کسب می کند و از جانب اکثریت قریب به اتفاق کشورها مورد تجلیل قرار می‌گیرد. در عوض آمریکا تحت سرزنش و انتقاد و انزوا است. این دستاورد دیپلماتیک در 40 سال عمر انقلاب اگر بی‌سابقه نباشد کم نظیر است.

در تاریخ شورای امنیت، کشوری نیست که پرونده اش در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تعریف و بتواند بدون پذیرش و تحمل جنگ از آن خارج شود اما ایران بدون آنکه مقابل دشمن سر فرود آورد، پرونده هسته ای اش از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شد. ضمن آنکه برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل متحد حق غنی‌سازی برای ایران به رسمیت شناخته شد.

در حوزه داخلی نیز حل مشکل بی‌کاری به ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری انبوه نیاز دارد که سرمایه‌گذاری نیز در کشورمان امروز برخلاف سال‌های قبل‌تر در وضعیت بهتری به سر می برد.

گلایه‌های رئیس‌جمهور از مروجان ناامیدی

البته تلاش های مروجان ناامیدی بی پاسخ نماند. در روزی که فعالان حوزه خبر و رسانه مهمان افطاری رئیس جمهور بودند، حسن روحانی صریح به آنها یادآور شد که ناامیدی و یاس خود را به حساب ملت ایران ننویسند، او گفت «هیچگاه ناامید نبوده و نیست و با وجود فشارهای سنگین، به آینده کشور، مردم و نظام بسیار امیدوار است. نباید مسأله جدید یا دشمنان جدید بساخت بلکه باید مسایل را شناخته و حل و فصل کرد. نباید در رسانه‌ها توقعات مردم را بیجا بالا برد، چرا که بالا بردن بی‌حساب توقعات مردم یعنی ایجاد ناامیدی در آنها، بلکه باید توقعات را در حد مقدورات و توان ملی سامان و پاسخ داد».

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بار سنگینی بر عهده اصحاب رسانه قرار دارد، افزود: «امروز مشکل اصلی ما، مشکل اقتصادی، فرهنگی و یا امنیتی نیست، بلکه مشکل اصلی امروز ما جنگ روانی است. بزرگترین غم برای یک ملت زمانی است که رسانه‌های بیگانه مرجع او باشند. در کمتر جایی دیده‌ام که یک ملت اینگونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کنند، این وضعیت باید اصلاح شود و رسانه‌های داخلی مرجع اطلاع‌رسانی به مردم باشند .مرجع افکار عمومی مردم باید رسانه‌های داخلی و رسانه‌های دارای نام و نشان باشند نه رسانه‌های بی نام و نشانی که در فضای مجازی به راحتی هر چه می‌خواهند می‌گویند و با القاء و تخریب باعث انحراف مسیر افکار عمومی می‌شوند».

مهر تأیید رهبر معظم انقلاب بر سخنان رئیس جمهور

این سخن رئیس جمهور را شاید برخی مدعیان به ظاهر ولایت مدار توجه نکنند و حتی آن را دستاوزیری برای کنایه های بعدی به دولت قرار دهند اما حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ظرف کمتر از 48 ساعت در نماز عید فطر با تأیید سخنان رئیس جمهور حجت را بر همه جامعه سیاسی کشور تمام کردند و صریح و آشکار با اشاره به سیاست تبلیغاتی دشمن برای ایجاد جنگ روانی در جامعه از برخی رسانه ها و افراد که سخنان دشمنان را تکرار می‌کنند، انتقاد و آنها را به پرهیز از این اقدام دعوت کردند و یادآور شدند: «ملت ایران بیدار و پر انگیزه است؛ این ملتی که بعد از یک شب احیاء با آن شور و هیجان به خیابانها می‌آید، خسته و ناامید نیست، آن کسانی که به پیروی از تبلیغات دشمنان، ادعای خستگی و بی‌نشاطی مردم را دارند، در واقع حال و روز خود را به همه مردم تعمیم می‌دهند و خودشان خسته و بی‌نشاط هستند».

وظیفه حاملان امید

بعد از این سخنان رهبر معظم انقلاب حاملان امید روحیه ای مضاعف گرفتند چون معتقدند براساس علم، تکنولوژی و سازمان‌یابی و خصوصا با رونق عرصه عمومی مجددا می‌توان معضلات جامعه را مهار کرد و به آینده امیدوار بود بنابراین با گسترش فعالیت خود نمی‌گذارند آثار ناامیدی در جامعه نهادینه شود. آنها در سخت ترین وضعیت زمانی تمام راه‌ها را برای رفع موانع می پیمایند و از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید