روند عادی‌سازی روابط کره شمالی / بعد از آمریکا نوبت به ژاپن رسید

کدخبر: ۲۲۰۲۱۰
اقتصادنیوز؛ نخست وزیر ژاپن در مصاحبه ای تلویزیونی در این خصوص تلاش های در جریان برای برگزاری نشستی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را نیز مورد تأئید قرار داد.
روند عادی‌سازی روابط کره شمالی / بعد از آمریکا نوبت به ژاپن رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن امروز شنبه از رهبر کره شمالی خواست تا با یکدیگر به منظور رفع عدم اعتماد میان دو کشور تلاش کنند.

«شینزو آبه» در این مصاحبه‌ همچنین گفت که کشورش از طریق کانال‌ های مختلفی که با کره شمالی در تماس بوده تا دیدار مذکور صورت گیرد.

از سوی دیگر منابع آگاه امرروز شنبه به روزنامه ژاپنی «یومیوری» (Yomiuri) اعلام کردند که وزرای خارجه ژاپن و کره شمالی قرار است در نشستی مقدامات دیدار سران دو کشور را فراهم کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، وزرای خارجه ژاپن و کره شمالی در تاریخ های میان ۳۰ جولای تا ۴ آگوست سال جاری میلادی و در حاشیه نشست آسه‌آن (ASEAN) قرار است در این باره به رایزنی بپردازند.

این درحالیست که «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن ۲۴ خرداد ماه سال جاری در واکنش به اخبار منتشره توسط روزنامه ژاپنی سانکی پیرامون نشست سران دو کشور گفته بود: در مقطع زمانی کنونی، توکیو به دنبال برگزاری نشست عالیرتبه با کره شمالی نیست.

روزنامه ژاپنی سانکی در این خصوص اعلام کرده بود که دیدار رهبر کره شمالی با نخست وزیر ژاپن می تواند در ماه سپتامبر سال جاری میلادی و در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در روسیه به انجام برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید