عضو فراکسیون امید مطرح کرد؛

رفتار اروپایی‌ها گروکشی نیست

کدخبر: ۲۲۰۲۴۲
اقتصادنیوز؛ علی ابراهیمی گفت: نمی‌توانیم رفتار اروپایی‌ها در قابل FATF را گرو کشی بدانیم، زیرا قبلا در لیست سیاه FATF بوده‌ایم و عدم الحاق به آن می‌تواند مشکل آفرین باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ علی ابراهیمی، عضو فراکسیون امید گفت: نه حزب الله، نه حماس و نه حشدالشعبی از سوی شورای امنیت و سازمان ملل به عنوان گروه تروریستی شناخته نشده‌اند و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حق تحفظ هایی را در نظر گرفته اند تا تعریف تروریسم را خود ایران انجام دهد و از تعریف FATF تبعیت نشود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نگرانی داریم که آمریکا بر اساس دشمنی‌هایی که دارد، به دنبال این باشد که گروه‌های مقاومت را به عنوان گروه‌های تروریستی به سازمان ملل و شورای امنیت تحمیل کند.

وی افزود: موضوع FATF به گونه ای است که تمام کشورهای دنیا به آن پیوسته‍‌اند و نپیوستن به FATF عواقب خوبی ندارد.

ابراهیمی ادامه داد: وقتی کشوری در لیست سیاه FATF قرار گرفته و تحریم می‌شود، مانند این است که یک اشکالی را گرفته‌اند و براساس همان یک ایراد فشارهای زیادی را وارد می‌کنند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: معاهدات جهانی و بین‌المللی کشور را به سمت نظم بین‌المللی سوق می‌دهد و ما باید برای حفظ منافع ملی با این نوع موافقت‌نامه‌ها همراهی کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون امنیت ملی و شورایعالی امنیت ملی نیز FATF بررسی شده و این موضوع خطری را برای کشور ایجاد نمی‌کند، نمی‌توانیم رفتار اروپایی‌ها در قابل FATF را گرو کشی بدانیم، زیرا قبلا در لیست سیاه FATF بوده‌ایم و عدم الحاق به آن می‌تواند مشکل آفرین باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید