ترور 22 عضو کمیته‌های آشتی ملی در سوریه

کدخبر: ۲۲۰۳۸۶
اقتصادنیوز: شماری از واسطه های آشتی ملی در سوریه در چند روز گذشته در استان درعا ترور و یا ربوده شدند که این امر نشان دهنده اختلاف بین تروریست ها بر سر پیوستن به آشتی ملی در این کشور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های سوری روز یکشنبه اعلام کردند: تروریست های ناشناس 'بشار شحادات' رئیس کمیته های آشتی ملی را در شهرک داعل در شمال درعا ربودند.

افراد مسلح ناشناس در سه روز گذشته نیز دو عضو کمیته های آشتی ملی در استان درعا را ترور کرده بودند.

موسی قنبس عضو کمیته آشتی شهر الحاره در شمال درعا به رگبار بسته شد و حامد ریاض شحادات عضو دیگر کمیته های آشتی در شهرک داعل با شلیک به سرش ترور شد.

پیش از این نیز 'توفیق الغنیم معروف به (أبو مطیع)، محمد الغنیم معروف به(أبو أرشید) و موفق البرجس ' سه عضو کمیته های آشتی ملی در مسیر الغاریه شرقی به المسیفره کشته شدند.

'زکریا العمیان ' عضو کمیته آشتی ملی در شهرک تل شهاب سه روز پس از ربوده شدن در مسیر میان شهرک های تل شهاب و نصیب کشته و جنازه وی پیدا شد.

براساس گزارش های منتشر شده، تاکنون 22 عضو کمیته های آشتی ملی در استان درعا ترور شده اند.

برخی از گروه های مسلح در استان درعا خواستار پیوستن به آشتی ملی و برخی دیگر با این اقدام مخالفند.

با نزدیک شدن عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی استان درعا، ترور اعضای کمیته های آشتی شدت گرفته است.

اختلافات گسترده ای میان گروه های بزرگ مسلح در جنوب سوریه و به طور مشخص بین تروریست ها در درعا و حومه آن سبب انشعاب میان آنها شده است.

پس از آزادسازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان 'ریف دمشق'، هم اکنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های جولان اشغالی قرار دارد.

ارتش سوریه در صدد تسلط یافتن بر مرزهای این کشور با اردن است و این نبرد همچنین بی هیچ شک و تردیدی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه بی طرف در جنوب این کشور پایان خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید