پاپ از سقط نوزادان مبتلا به اختلالات مادرزادی انتقاد کرد

کدخبر: ۲۲۰۴۳۵
اقتصادنیوز: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان امروز یکشنبه از سقط جنین با هدف پیشگیری از تولد نوزادان بیمار مادرزادی احتمالی انتقاد کرده و آن را به اصلاح نژادی نازی ها تشبیه کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، پاپ که در حضور اعضای کنفدراسیون انجمن های خانواده ایتالیایی سخنرانی می کرد، گفت: «کودکان را باید همان طور که به دنیا می آیند پذیرفت، همان طور که خدا آن ها را می فرستد، حتی اگر مریض باشند.» 

فرانسیس در ادامه با اشاره به آزمایش های پیش از تولدی که با استفاده از آن ها می توان هرگونه بیماری یا نقص مادرزادی را در نوزادان تشخیص داد، گفت که « اولین مسئله این است که آیا باید از کشتن بچه ها صرف نظر کرد؟ برای آرامش خود جان یک نوزاد بی گناه را قربانی می کنیم.»

وی ادامه داد: «با درد می گویم. در قرن گذشته جهان از آنچه نازی ها برای اصلاح نژاد خود انجام دادند، رسوا شد؛ امروز ما نیز با دستکش های سفید همین کار را می کنیم.» 

به نوشته رویترز، در راستای برنامه اصلاح نژادی نازی ها، صدها هزار نفر عقیم و ده ها هزار نفر کشته شدند تا نژاد آلمانی از وجود افرادی که از ناتوانی های جسمی یا ذهنی رنج می بردند، پاک شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید