پیشرفت ابزارهای فریب کلاهبرداران مسابقه‌های تلفنی

کدخبر: ۲۲۰۴۵۹
اقتصاد نیوز:کلاهبرداران تلفنی همیشگی که با حربه برنده شدن در مسابقه‌ جعلی حساب مشتریان بانک را خالی می‌کنند به پیشرفت چشمگیری در ابزار فریب رسیده‌اند؛ آنها به تعداد و نوع حساب‌های مالباخته دسترسی دارند و از آن برای جلب اعتماد استفاده می‌کنند.
پیشرفت ابزارهای فریب کلاهبرداران مسابقه‌های تلفنی

به گزارش اقتصاد نیوز وبه نقل از خبرگزاری فارس، برخی مشترکان تلفن همراه اخیراً از کلاهبرداری جدیدی در قالب اعلام تلفنی خبر برنده شدن در مسابقات تلویزیونی صحبت می‌کنند که نسبت به موارد مشابهی که تاکنون اتفاق افتاده نکات شائبه برانگیز بیشتری برای به اشتباه انداختن مردم دارد.

به گفته این دسته از کاربران در این شیوه کلاهبرداری از روش سابق حضور وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی و برنده شدن در مسابقه‌‌ای در حضور وزیر ارتباطات استفاده می‌شود؛ این روش قبلا نیز توسط کلاهبرداران استفاده شده است؛ اما نکته دارای اهمیت در این بین دسترسی کلاهبرداران به اطلاعات بانکی مالباختگان است.

مالباخته‌ای در این باره توضیح می‌دهد که با درخواست کلاهبردار که از او خواسته برای اثبات واریز هدیه مسابقه فقط از حساب مانده‌گیری کند، پای ATM رفته و در پاسخ به این سؤال که چه کارتی به همراه دارد دو کارت بانکی را اعلام کرده و سپس نام بانک مالک دستگاه ATM را اعلام کرده است؛ اما از کلاهبردار شنیده که در بانک‌های اعلامی چند حساب بانکی دارد و در کدام حساب بانکی دسته چک دارد، آیا آن حساب جاری به کارت متصل است یا خیر.

این مالباخته پس از تماس با پلیس فتا و گزارش کلاهبرداری پاسخ شنیده که اگر در حساب دیگری پول زیاد دارد باید کارت را مسدود کند و «در این روش بانک‌ها هک شده‌اند.» البته این جمله توصیه اپراتور پلیس فتا به یک فرد عادی است و توضیح رسمی به سوال خبرنگار و رسانه نیست و از این رو نمی‌‌تواند دقیق و مستند نباشد.

اینکه شخص کلاهبردار با اطلاع از نام کارت بانکی مالباخته به اطلاعات حساب او که چند نوع حساب است و به کارت بانکی یا دسته چک متصل است یا خیر را می‌بیند در نوع خود جالب است.

فارس در طرح این موضوع با یک کارشناس بانکی، پاسخ گرفته که گاهی نسخه به روز نشده و قدیمی از اطلاعات مشتریان بانک‌ها به دست کلاهبردارها می‌افتد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید