اصابت موشک بالستیک به پایگاه نظامی عربستان در جیزان

کدخبر: ۲۲۰۴۶۳
اقتصادنیوز: یگان موشکی ارتش یمن به دنبال حملات گسترده جنگنده های ائتلاف سعودی - اماراتی به بندر ساحلی الحُدیده در غرب یمن پایگاه نظامی سعودی ها را در شرق استان جیزان با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز  شبکه خبری المیادین، یگان موشکی یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع 'بدر 1' پادگان تازه تاسیس سعودی ها در شرق جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن در حالی صورت می گیرد که حملات ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان و امارات در استان الحدیده برای تصرف بندر و فرودگاه آن ادامه دارد.

بندر الحدیده واقع در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود؛ این بندر از هفته گذشته در معرض حملات گسترده نیروهای اماراتی، سعودی، آمریکایی، فرانسوی قرار گرفته است.

یک منبع نظامی مطلع به المیادین گفت که ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند نظامیان ائتلاف سعودی را در سواحل غربی یمن محاصره کنند.

همچنین در جریان درگیری ها میان دو طرف طی ساعات گذشته، 50 مزدور سعودی کشته و 13 خودروی نظامی آنها در جنوب الحدیده منهدم شد.

برخی منابع مطلع نیز به المیادین گفتند که نظامیان ائتلاف سعودی از همه محورهای منتهی به سواحل غربی عقب نشینی کرده اند.

این در حالی است که مزدوران وابسته به 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن پیش از این، مدعی اشغال فرودگاه الحدیده شده بودند که بلافاصله انصارالله این ادعا را تکذیب کرد.

'محمد عبدالسلام' سخنگوی جنبش انصارالله یمن جمعه شب درباره تحرک ائتلاف عربی برای حمله به بندر راهبردی الحدیده در ساحل دریای سرخ گفت: نبرد ساحل (الحدیده) یک نبرد آمریکایی، انگلیسی است و کشورهای متجاوز (عربستان و امارات) به تنهایی توانایی آغاز حملات را ندارند.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

در کنار جنگ بین نیروهای دو طرف اکنون برخی رسانه ها نیز با انتشار اخبار دروغین و جعلی مانند سقوط فرودگاه الحدیده تلاش دارند تا افکار عمومی را گمراه کنند که این اقدامات با اطلاع رسانی به موقع جنبش انصار الله تاکنون خنثی شده است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید