پیام ارتش یمن به محاصره شدگان ائتلاف سعودی: تسلیم شوید

کدخبر: ۲۲۰۴۹۰
اقتصادنیوز؛ دو روز از محاصره نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب استان الحدیده می‌گذرد. یک منبع نظامی در ارتش یمن امروز یکشنبه اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه ساحل غربی یمن،‌ از شبه‌نظامیان وابسته به امارات و عربستان خواستند خود را تسلیم کنند.
پیام ارتش یمن به محاصره شدگان ائتلاف سعودی: تسلیم شوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یک منبع نظامی در ارتش یمن از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی که از دو روز پیش در جنوب استان الحدیده محاصره شده‌اند، خواست خود را تسلیم کنند.

از دو روز پیش که حمله جدید عربستان و امارات به نام «پیروزی طلایی» به جنوب شهر الحدیده ناکام ماند، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در سه منطقه محاصره شده‌اند و ارتباط آنان با خط پشتیبانی قطع شده است. 

به گزارش «متابعات»، ارتش یمن از شبه‌نظامیان وابسته به عربستان خواسته است که بعد از دو روز محاصره بدون اینکه مجروحان درمان کافی دریافت کنند، خود را تسلیم کنند. به گفته ارتش یمن، اشغالگران سعودی و اماراتی توجهی به نیروهای محاصره شده خود نخواهند کرد و آنان حتی کشته‌های خود را نتوانسته‌اند دفن کنند و به همین دلیل متعفن شده‌اند.

برخی منابع خبری از امکان حضور عناصری خارجی از جمله آمریکایی یا فرانسوی و سعودی در میان محاصره شدگان خبر داده‌اند اما هنوز منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است. 

روز گذشته منابع یمنی گفتند که «نیروهای متجاوز در برخی نقاط محاصره‌اند و نتوانسته‌اند خط امداد خود را حفظ کنند و اکنون فقط از طریق دریا کمک دریافت می‌کنند».  مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله یمن در توییتر خود اعلام کرد: خط امداد و پشتیبانی دشمن از سه نقطه «الفازه»، «الجاح» و «الدریهمی» قطع شده و تنها راه باقی‌مانده برای آنان، مسیر دریا است.

به گفته این منبع یمنی، محاصره نیروهای اشغالگر در ساحل غربی یمن در جنوب استان الحدیده از چند محور انجام می‌شود و تمام خطوط امدادی و پشتیبانی آنان قطع شده است. این محاصره نتیجه تاکتیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای مقابله با حمله اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی به جنوب شهر الحدیده و فرودگاه این شهر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید