صیغه‌یابی تلگرامی

کدخبر: ۲۲۰۶۰۱
​اقتصاد نیوز:فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از انهدام شبکه کلاهبرداری حساب های بانکی در استان خبر داد.
صیغه‌یابی تلگرامی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، سردار ناصر اصلانی در جمع خبرنگاران افزود: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا در ارومیه مبنی بر کلاهبرداری افراد ناشناس و برداشت از حساب بانکی وی به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ماموران قرارگرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه شاکی با عضویت در یک ربات صیغه یابی در شبکه اجتماعی تلگرام اطلاعات حساب بانکی خود را وارد و مبلغی در جهت ثبت نام پرداخت کرده است افزود: شاکی بعد از مدتی متوجه برداشت مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال از حساب خود شده است.

وی با تاکید براینکه با بررسی های فنی و پلیس مشخص شد 4 نفر متخصص هکر با تشکیل اکیپ حرفه‌ای و ایجاد "ربات صیغه یابی فیک" در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد می کردند تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی پلیس هر 4 متهم مورد نظر پرونده در شهرستان تبریز شناسایی و با اخذ نیابت های قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آذربایجان غربی با بیان اینکه متهمان تا قبل از دستگیری موفق به برداشت وجه از 35 کارت بانکی شده بودند و از برداشت وجوه مابقی حسابها پیشگیری شد اظهار کرد: در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد متهمان از طریق ایجاد این ربات جعلی اطلاعات حدود 300 فقره کارت بانکی را درسراسر کشور به سرقت برده و از حسابهای انان اخذ موجودی کرده بودند.

سردار اصلانی ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: به هیچ وجه به نرم افزارهایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی که در فضای مجازی انتشار یافته اعتماد نکنید زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده و منجر به سرقت از حساب بانکی شما می‌شود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید