FBI آمریکا روی اعصاب ملی پوشان ایران

کدخبر: ۲۲۰۶۲۵
اقتصاد نیوز:تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین بازی خود در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال که در کشورآمریکا برگزار شد با نتیجه 3 بر صفر از آمریکا شکست خورد و شانس صعود به دور نهایی این مسابقات را از دست داد. تیم ایران در هفته چهارم ابتدا تیم لهستان را با نتیجه 3برصفر شکست داد سپس بازی را به تیم های صربستان و آمریکا واگذار کرد تا در این بازی ها نتواند به نتایج دلخواه برسد.تیم ملی ایران در هفته پنجم و پایانی لیگ ملت‌های والیبال، روزهای اول، دوم و سوم تیرماه با کره، بلغارستان و آلمان در سالن آزادی تهران دیدار می‌کنند.
FBI  آمریکا روی اعصاب ملی پوشان ایران

به گزارش اقتصاد نیوز، ایگور کولاکوویچ سرمربی ایران ابتدا درباره دیدار با آمریکا و استفاده از بازیکنان جوان گفت:« اگر دو بازی آمریکا را دیده باشید، این تیم با قدرت بیشتری برابرصربستان و لهستان به میدان رفت. ما در همه ست ها جنگیدیم و رقابت نزدیکی با حریف خود داشتیم. از تماشاگران ایرانی که در دو روز گذشته از تیم ما حمایت کردند و برابرآمریکا نیز حامی ما بودند تشکرمی کنم. بعضی ازبازیکنان آن چیزی که من می خواستم بودند ولی بعضی از آنها نیز باید تلاش بیشتری انجام دهند. بازیکنان جوان در کنار بازیکنان با تجربه نشان دادند که تیم ملی می تواد ترکیب خوبی برای آینده داشته باشد.ما برای هفته پنجم که در ایران برگزار می کنیم چند بازیکن مصدوم داریم و قطعا چند تغییر خواهیم داشت.»

*مشکلات ورود به آمریکا

در همین حال سرمربی تیم ملی از وجود برخی مشکلات برای تیم تیمش در کشور آمریکا خبرداد و از رفتار مسئولان آمریکایی علیه بازیکنان بشدت انتقاد کرد. تیم ملی در بدو ورود  به کشور آمریکا با مشکلاتی از سوی FBI روبرو شده که از نظر کولاکوویچ تمرکز بازیکنان را به هم زده است. کولاکوویچ در توضیح مشکلات به خبرگزاری تسنیم گفت:«روش برگزاری لیگ ملت‌های والیبال، احمقانه است. چگونه ممکن است تیمی مثل ایران در هر هفته یک قاره عوض کند، ولی تیم‌های فرانسه، بلغارستان، صربستان، روسیه، آمریکا و لهستان فقط در یک یا دو قاره جابه‌جا شوند؟! چرا بازیکنان جوان تیم من نتوانستند ویزای آمریکا و یا حتی اتحادیه اروپا را دریافت کنند؟! این ورزش نیست! تیم ایران در هنگام ورود به آمریکا مورد بازجویی FBI قرارگرفت! برخی از بازیکنان من مجبور شدند یکی یکی به سؤالات احمقانه مأموران جواب بدهند و مثلاً بگویند که از بین عکس تعدادی ازاشخاص، کدام را می‌شناسند. پلیس آمریکا، تیم ما را در اتاق کوچکی در فرودگاه برای مدت سه ساعت نگه داشت.من خیلی عصبانی هستم، چون تعدادی زیادی مصدوم هم داریم.»احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال نیز در توضیح این ماجرا به ورزش سه گفت:« بعد از ورود تیم ملی به آمریکا متوجه رفتار زشت آمریکایی ها شدیم. آنها چند ساعتی بازیکنان ما را در فرودگاه معطل کردند و پلیس FBI از بازیکنان جوان تیم ما سوالات بی ربط پرسیده است. آمریکایی ها در شرایطی این رفتار را انجام می دهند که وقتی بار قبلی می خواستند به تهران بیایند،‌ نماینده دفتر ایران در واشنگتن شخصا به اردوی تیم آمریکا رفت و برای آنها ویزا صادر کرد. الان در شرایطی میزبان هفته پنجم هستیم که تیم آلمان با همان پروازی به ایران می آید که بازیکنان خودمان در آن پرواز هستند؛ تنها تفاوت اینجاست که ایران سفری ۲۷، ۲۸ ساعته را تجربه می کند؛ اما آلمانی ها با یک پرواز ۴ ساعته به تهران می رسند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید