خبرگزاری فرانسه بررسی کرد؛

چرا روحانی به اروپا می‌رود؟

کدخبر: ۲۲۰۶۸۱
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری فرانسه مدعی شد که حسن روحانی برای دریافت تضمین و حمایت اروپا از برجام به سوئیس و اتریش سفر می‌کند.
چرا روحانی به اروپا می‌رود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری فرانسه از وین گزارش داد: «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در قالب تلاش تهران برای دریافت تضمین حمایت مستمر اروپا از توافق هسته ای (برجام) ماه آینده عازم دو کشور اروپایی اتریش و سوئیس می شود.

این خبرگزاری روز دوشنبه گزارش داد که آینده توافق هسته ای پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم هایی که به عملکرد تجاری بین المللی ایران لطمه می زند، با شک و شبهه همراه شده است.

دیگر طرف های امضا کننده توافق هسته ای شامل انگلیس، چین، روسیه، آلمان و فرانسه وعده داده اند در توافق می مانند، اما شرکت های خصوصی این کشورها در صورت ادامه داد و ستد با ایران، خطر مجازات های سنگین را پذیرا می شوند.

ایران از قبل هشدار داده بود در صورت فروپاشی توافق، برای از سرگیری غنی سازی 20 درصد اورانیوم ظرف چند روز، آماده است، ضمن اینکه به اروپا در مورد از دست رفتن زمان ، اعلام خطر کرده است. 

در همین حال، سفر روحانی به اتریش و سوئیس امروز (دوشنبه) از سوی نهادهای ریاست جمهوری دو کشور اروپایی اعلام شد. 

روحانی 2 و 3 ژوئن (11 و 12 تیر) به سوئیس سفر می کند و سپس در تاریخ 4 ژوئن (13 تیر) راهی وین که مقر آژانس بین المللی انرژِی اتمی است، می شود. 

روابط بین تهران و برن که حافظ منافع ایران در آمریکاست، در سال های اخیر تعمیق یافته است و طبق بیانیه منتشر شده از سوی ریاست جمهوری سوئیس، روحانی در این کشور با احترام نظامی کامل مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وین نقش میزبان را برای مذاکرات طولانی مدتی که در ژوئن 2013 آغاز و به انعقاد توافق هسته ای در ژوئیه 2015 انجامید، ایفا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید