رودخانه کارون در حال مرگ است

کدخبر: ۲۲۰۷۲۹
اقتصادنیوز : نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی رودخانه کارون را در حال مرگ عنوان کرد و گفت: مرگ کارون برای خوزستان و کشور مشکل‌ساز خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد امروز، در همایش مقابله با بیابان‌زایی زایی در سالن گیت بوستان اهواز با اشاره منع کشت محصول بلافاصله پس از بروز مشکل در این حوزه، اظهار داشت: ممنوعیت کشت به ضرر محیط زیست خواهد بود.

وی با اشاره به عدم حمایت از کشاورزان و وضعیت کم آبی در حوزه کشاورزی استان خوزستان، گفت: به دلیل مشکل کم‌آبی امسال در حوزه مارون، کشت تابستانه انجام نشد، ولی در دیگر حوزه‌ها نظیر کارون و کرخه امکان کشت وجود دارد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی از ممنوعیت کشت تابستانه برای کشاورزان توسط سازمان آب و برق خوزستان انتقاد کرد و افزود: باوجود ممنوعیت، اما برای کشاورزان کشت جایگزین معرفی نشده است؛ تخصیص معوض کشت به کشاورزان یکی از راه‌های کاهش آسیب به کشاورزان است و انتظار می‌رود در جهت حمایت از کشاورزان این مساله محقق یابد.

وی رودخانه کارون را در حال مرگ عنوان کرد و با بیان این‌که مرگ کارون برای خوزستان و کشور مشکل‌ساز خواهد بود، گفت: تحقق طرح انتقال آب از کارون به جراحی و طرح‌هایی نظیر بیابان‌زدایی و مقابله با ریزگرد‌ها با زنده کارون تحقق پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام ناصری‌نژاد نزدیک به ۴۰ درصد از منشأ ریزگرد‌ها در استان خوزستان را داخلی برشمرد و ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان، بیابان است و این نقش مهمی در ایجاد گرد و خاک در خوزستان دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید