محل دومین نشست پوتین و ترامپ کجا خواهد بود؟

کدخبر: ۲۲۰۸۱۰
اقتصادنیوز: دو منبع مطلع تاکید کردند، شهر وین، پایتخت اتریش به عنوان محل دیدار احتمالی روسای جمهوری آمریکا و روسیه در دست بررسی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، به گفته منابع این نشست احتمالا پیش از نشست ۱۱ و ۱۲ ژوئیه ناتو در بروکسل انجام می‌شود که انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم در آن شرکت کند. همچنین انتظار می‌رود ترامپ در این سفر برای رایزنی با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس به لندن سفر کند.

ترامپ جمعه به خبرنگاران گفت احتمالا تابستان امسال با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار خواهد داشت.

ترامپ همچنین در جریان نشست اخیر گروه هفت کشور صنعتی در کبک کانادا، پیشنهاد عضویت مجدد روسیه را در این گروه مطرح کرد. این ایده با مخالفت برخی از رهبران حاضر مواجه شد. روسیه سال ۲۰۱۴ در پی الحاق شبه جزیره کریمه از گروه هفت اخراج شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه گفت: گمان می‌کنم بودن روسیه بهتر از نبودن آن است چون مثل کره‌شمالی و دیگران، بهتر است که ما با آنها تعامل داشته باشیم نه اینکه تعاملی نداشته باشیم.

ترامپ که می‌گوید خواستار روابط بهتر با روسیه است، نوامبر گذشته در حاشیه نشست آسیا-اقیانوسیه در ویتنام با پوتین دیدار کرد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع ترامپ که منتقد روسیه است، هفته گذشته گفت: پوتین در تلاش برای خرد کردن ناتو است. هدف او حذف مدل دموکراتیک غربی و تلاش برای تضعیف حاکمیت اخلاقی آمریکاست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید