اشرف غنی: آماده‌ام آتش‌بس با طالبان را یک سال تمدید کنم

کدخبر: ۲۲۱۰۲۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهور افغانستان در دیدار با فعالان حوزه صلح در کابل گفت: اگر طالبان بپذیرند دولت افغانستان آمادگی آن را دارد تا آتش‌بس با این گروه را به مدت یک سال تمدید کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در دیدار با تعدادی از فعالان حوزه صلح که از ولایت هلمند به کابل آمده بودند به لزوم تمدید آتش‌بس با طالبان تاکید کرد.

وی در ادامه تصریح کرد که دولت افغانستان آمادگی کامل برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان را دارد و اگر این گروه پذیرد به مدت یک سال مدت آتش‌بس را تمدید خواهم کرد.

اشرف غنی اظهار داشت: دولت افغانستان آماده است تا هر جایی که طالبان می‌خواهند با آنها نشست برگزار کرده و درباره توافق صلح گفت‌وگو کند.

چندین گروه از فعالان حوزه صلح که از ولایت‌های مختلف افغانستان به سمت کابل به راه افتاده بودند روز گذشته به کابل رسیدند که با استقبال گرم مقامات افغان روبرو شدند.

اشرف غنی در چند روز اخیر با رهبران احزاب سیاسی و جهادی در کابل دیدار کرده و قرار است بزودی موضع دولت افغانستان درباره ادامه آتش‌بس یک طرفه با طالبان را اعلام کند.

این در حالی است که اخیرا آتش‌بس سه روزه طالبان با دولت افغانستان پایان یافت اما دولت افغانستان برای 10 روز دیگر نیز آتش‌بس یک طرفه با طالبان را تمدید کرده است.

سخنگوی طالبان پیش از این در واکنش به درخواست تمدید آتش‌بس گفته بود که استقبال مردم از اعضای این گروه در ایام آتش‌بس نشان می‌دهد که همه مردم افغانستان خواستار خروج نیروهای خارجی از کشورشان هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید