ممنوعیت تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌ بیمه ها

کدخبر: ۲۲۱۰۶۸
اقتصادنیوز: معاون نظارت و هماهنگی سازمان نظام پزشکی گفت: تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان ها ممنوع است و چون تقابل میان پزشکان و بیماران را ایجاد می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد جهانگیری روز چهارشنبه در نشست خبری مسئولان سازمان نظام پزشکی افزود: بدترین کار تعیین سقف تعرفه ها در دفترچه های بیمه است که انجام شده است اینکه از نظر ریالی سقف ایجاد کنیم وقتی که مردم مراجعه می‌کنند، مقصر نیستند که پس از پر شدن سقف دیگر نتوانند خدمت بگیرند.

وی اظهار داشت: معتقدیم نباید تقابل میان پزشکان و بیماران وجود داشته باشد اما اینکه بیمه سلامت این بحث را داشته است که برای دفترچه ها سقف تعیین کند، باید روی آن بحث کرد تا این موضوع برای بیماران مشکل ایجاد نکند.

جهانگیری ادامه داد: باید بیماران دغدغه ای برای دریافت خدمت نداشته باشند و قرار نیست برای مردم محدودیت ایجاد کنیم. معتقدیم اکثر پزشکان بیماران را می پذیرند و اگر بالاتر از سقف باشد عواقبی را از نظر مالی به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیشترین مشکل در این زمینه در بخش درمانی و بیمارستانی دولتی است و همه نسبت به این موضوع اعتراض دارند و می دانیم که درآمد اختصاصی بیمارستان های دولتی نمی تواند این هزینه ها را جبران کند.

معاون نظارت و هماهنگی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به بیمه سلامت پیشنهاد دادیم که سازمان نظام پزشکی در کنترل هزینه ها همراه آنهاست تا بحث تعدیل هزینه ها را داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید