وزیرکشور تشریح کرد

جزئیات کاهش تعداد معتادان کشور در دولت حسن روحانی/ در دولت تدبیر و امید از رتبه دوم جهانی مصرف شیشه به رتبه سوم رسیده‌ایم!

کدخبر: ۲۲۱۴۱۳
اقتصادنیوز: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیرکشور از کاهش تعداد معتادان در ایران خبرداد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا او مدعی شد: شمار معتادان کشور هم اکنون دو میلیون و 800 هزار نفر است که این میزان در مقایسه با پیش از دولت حسن روحانی 24 درصد کاهش دارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه در ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی خراسان شمالی در بجنورد تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که هم اکنون تریاک جایگزین مواد مخدر سنتی و صنعتی شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: مصرف شیشه هم تا پیش از دولت تدبیر و امید در رتبه دوم قرار داشت، هم اکنون در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه پارسال هفت هزار و 400 معتاد بهبود یافته در واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند گفت: باید معتادان بهبود یافته در خانواده و جامعه پذیرش شوند تا دوباره به اعتیاد برگشت نداشته باشند.

وی ادعا کرد: وضعیت کشور نسبت به جهان از نظر اعتیاد و طلاق بهتر است و در این خصوص شاخص های قابل قبولی داریم اما باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا این آسیب ها در جامعه ریشه کن شوند.

وزیر کشور به مدیران دستگاه های اجرایی این استان توصیه کرد تا طرح ها و مصوبه های کوچک را کنار بگذارند و در خصوص مبارزه با مواد مخدر و ترک اعتیاد کار بزرگ و انقلابی انجام دهند.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در این خصوص طرح جامع تهیه و به تصویب برسانند و در مدت دو سال، خراسان شمالی را استانی پاک از نظر اعتیاد اعلام کنند که به یک الگو در کشور تبدیل شود.

رحمانی فضلی بر بسیج تمامی دستگاه ها، سمن ها، تشکل های مردمی و اقشار مختلف جامعه در راستای اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی نیز باید جلوی ورود مواد مخدر را بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید