دیپلمات چینی: آمریکا دیوانه شده و ما هم سود می‌بریم

کدخبر: ۲۲۱۵۸۳
اقتصادنیوز: تحلیلگر آمریکاییِ ساکن نیویورک نقل و قولی از یک دیپلمات سابق چینی منتشر کرده که در آن او گفته که «تک تک کشورها فکر می‌کنند که آمریکا دیوانه شده است».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالی که انتقادهای داخلی و بین‌المللی از برخی از مواضع سیاست داخلی و خارجی دولت دونالد ترامپ ادامه دارد، یک مقام سابق دولت چین گفته که کشورش از وضعیت جاری سود می‌برد.

«میکا زنکو» تحلیلگر ارشد عضو اندیشکده «شورای روابط خارجی» میگوید که یک «دیپلمات و مقام سابق چینی» حرف قابل تاملی به او درباره مواضع دولت کنونی آمریکا زده است.

به گفته او، مقام چینی گفت: «تک تک کشورها فکر می‌کنند آمریکا دیوانه شده است. ما  (از این وضعیت جاری) سود می‌بریم، لازم نیست کاری بکنیم به جز اینکه نشان بدهیم دارای عقل سلیم هستیم».

زنکو که در توئیتر خود را ساکن نیویورک و همکار ارشد اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» معرفی کرده، درباره این اظهارنظر مقام چینی جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

هر چند مشخص نیست که منظور این مقام چینی درباره کدام بخش از مواضع آمریکا بوده است اما سیاست‌های دولت ترامپ در خارج شدن از توافق‌های بین‌المللی از قبیل توافق آب و هوایی پاریس و برجام به همراه خروج از نهادهای بین‌المللی شامل شورای حقوق بشر سازمان ملل از یک سو و «جنگ تجاری» واشنگتن علیه دیگر کشورها از سوی دیگر، با انتقادهای گسترده جهانی مواجه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید