رواج طلاق گرفتن دیجیتالی در ایران!

کدخبر: ۲۲۱۶۵۲
​اقتصاد نیوز : رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام نمود که دفتر الکترونیک طلاق به مناسبت هفته قوه قضاییه رونمایی و بهره برداری شده است.
رواج طلاق گرفتن دیجیتالی در ایران!

به گزارشاقتصاد نیوز وبه نقل از ایسنا، احمد تویسرکانی به مناسبت هفته قوه قضاییه به فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در طول یک سال گذشته اشاره کرد و از افتتاح چند پروژه در برخی از استان‌های کشور خبر داد که یکی از آنها رونمایی از دفتر الکترونیک طلاق بود.

وی ادامه داد که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تبیین یک راهبرد دقیق و با انگیزه ارتقای خدمت رسانی به مردم و گذر از شیوه های قدیمی، کاهش مراجعات مردم جهت دریافت خدمت، شفاف سازی در ارائه خدمات و همچنین منظم سازی سوابق ۱۰۰ ساله، قدم‌های مثبتی در این زمینه‌ها برداشته است.

دفتر الکترونیک طلاق رونمایی شد

یکی از پروژه های رونمایی شده به گفته تویسرکانی، رونمایی از دفتر الکترونیک طلاق است که نرم افزارهای مورد نیاز در این زمینه نیز آماده شده اند. ثبت طلاق تا امروز در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق انجام می‌شد و به دلیل اینکه در زمینه ثبت طلاق از نظر شرعی باید دو نفر شاهد عادل حضور داشته باشند در این نرم افزار و سیستمی که افتتاح خواهد شد تمام مراحل از جمله ثبت مشخصات دقیق شهود و زوجین به شکل سیستمی انجام خواهد شد.

رونمایی از دفتر الکترونیک طلاق

از مزایای دفتر الکترونیک طلاق می توان به افزایش محرمانه بودن اطلاعات، کاهش هزینه‌های نگهداری، افزایش دقت تنظیم سند، افزایش سرعت دسترسی به اسناد طلاق، ثبت مشخصات دقیق جاری کننده صیغه طلاق و دقت بیشتر در ثبت علل و عوامل وقوع طلاق اشاره نمود.

آیا در حالت الکترونیکی طلاق در شناسنامه ثبت می شود؟

تویسرکانی در مورد عدم ثبت طلاق در شناسنامه بیان کرد که به موجب قانون و مقررات چنین تصمیمی گرفته نشده و پس از طلاق مشخصات حسب مورد ثبت می‌شود. به گفته وی می توان براساس مقررات در مورد افرادی که برای مثال زندگی مشترک یا فرزند مشترک ندارند اقداماتی انجام داد ولی در شرایط فعلی واقعه طلاق در شناسنامه ثبت می شود و هنوز توافقی در این مورد با سازمان ثبت احوال صورت نگرفته است.

وی در پایان به امیدواری های سال ۹۶ که افزایش روند ازدواج در دو ماهه ابتدای سال جاری بود اشاره کرد و ادامه داد که این میزان در مقایسه با دو ماهه سال ۹۶ رشد ۶ درصدی داشته است. رشد طلاق نیز در این دو ماه کاهش پیدا کرده و از ۲ درصد به ۱ درصد رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید