رکوردهای دردسترسِ شاگردان کی روش

کدخبر: ۲۲۱۹۱۸
اقتصاد نیوز: ملی‌پوشان ایران امشب در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی، در سارانسک به مصاف تیم ملی پرتغال خواهند رفت.
رکوردهای دردسترسِ شاگردان کی روش

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از طرفداری ، تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب برتری ارزشمند مقابل تیم ملی مراکش و ارائه یک نمایش شایسته و قابل تقدیر مقابل تیم ملی اسپانیا، با سه امتیاز در جایگاه سوم گروه دوم مسابقات قرار گرفته و فرداشب از ساعت 22:30 در چارچوب آخرین دیدار خود به مصاف تیم ملی پرتغال خواهد رفت. شاگردان کی‌روش با کسب پیروزی در این دیدار حساس و مهیج، صعود خود به دور حذفی مسابقات را مسجل خواهند کرد. تساوی ملی‌پوشان و پرتغال نیز تنها در صورت شکست اسپانیا مقابل مراکش، منجر به راهیابی تیم ملی به دور بعدی مسابقات خواهد شد.

این دیدار سرنوشت ساز، ضمن مشخص کردن وضعیت صعود، می‌تواند همراه با دست یافتن به رکوردهای جدیدی در تاریخ فوتبال ایران باشد. رکوردهایی که دستیابی به آن‌ها می‌تواند به منزله فصل جدیدی برای فوتبال ایران باشد. فصل جدیدی که با همت کارلوس کی‌روش بنا نهاده شده و جام جهانی 2018 و جام ملتهای آسیا 2019 می‌تواند بهار آن به حساب آید.

شاگردان کی‌روش با کسب امتیاز در این مسابقه، می‌توانند بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی در مسابقات جام جهانی را به دست بیاورند.تیم ملی ایران که پیش از این در جام جهانی 1998 فرانسه با کسب یک پیروزی ارزشمند مقابل تیم ملی آمریکا توانسته بود در آن مسابقات به سه امتیاز دست پیدا کند، حالا با کسب امتیاز مقابل پرتغال، شمار امتیازات خود را فرا تر از سه برده و می‌تواند بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی فوتبال در ادوار جام جهانی را کسب کند. گفتنی‌است ایران پیش‌تر در جام جهانی 1978، 2006 و 2014 یک امتیاز کسب کرده و در جام جهانی 1998 نیز سه امتیاز کسب کرده‌بود.

ایران همچنین با بسته نگاه داشتن دروازه خود می‌تواند دومین کلین شیت در جام بیست و یکم را ثبت کند تا بهترین عملکرد خود از این حیث در ادوار جام جهانی را به وجود بیاورد. علیرضا بیرانوند نیز می‌تواند به نخستین سنگربان تیم ملی بدل شود که در دو دیدار جام جهانی موفق به بسته نگاه داشتن دروازه خود شده‌است. کلین شیت قبلی ایران نیز تحت هدایت کارلوس کی‌روش و توسط علیرضا حقیقی در دیدار مقابل نیجریه در جام جهانی 2014 ثبت شده‌بود. قبل از این دیدار، ایران در هر 9 دیداری که جام جهانی به میدان رفته‌بود، گل دریافت کرده‌بود. ضمن اینکه ایران این فرصت را در اختیار دارد با دریافت کمتر از دو گل در این مسابقه، بهترین آمار دفاعی خود در مسابقات جام جهانی را نیز به دست آورد. تیم ملی در جام های جهانی 1978، 1998، 2006 و 2014 به ترتیب 8، 4، 6 و 4 گل دریافت کرده و تاکنون در جام بیست و یکم، تنها یک گل خورده‌است.

مهاجمان ایران با باز کردن دروازه پاتریسیو، شمار گل‌های زده ایران در جام جهانی 2018 را به عدد دو رسانده و از این حیث با آمار جام‌های جهانی 78، 98 و 2006 برابر می‌کنند. در صورت به ثمر رسیدن بیش از یک گل، ایران می‌تواند موفق ترین جام جهانی خود از حیث گلزنی را پشت سر بگذارد. به جز جام جهانی 2014 که ملی‌پوشان تنها یک گل به ثمر رساندند، ایران در جام های جهانی دیگر 2 گل به ثمر رسانده و حالا در جام جهانی روسیه، فرصت بالا بردن رکورد گل‌های زده تیم ملی وجود دارد.

کمترین باخت در صورت شکست ناپذیری مقابل پرتغال و بیشترین برد در صورت پیروزی مقابل شاگردان سانتوس، دو رکورد قابل دسترس دیگر برای ملی‌پوشان خواهند بود. ایران در هر چهار دوره جام جهانی که حاضر بوده، 2 شکست در مرحله گروهی را تجربه کرده و در صورت شکست ناپذیری مقابل پرتغال، رکورد کمترین شکست برای ایران ثبت خواهد شد. ضمن اینکه با کسب پیروزی مقابل پرتغال، این بار به جای 20 سال، می‌توانیم کمتر از 20 روز پس از پیروزی قبلی خود در جام جهانی، طعم موفقیت را بچشیم.

بهترین جایگاه ایران در ادوار جام جهانی به جام جهانی 1998 و کسب جایگاه سوم باز می‌گردد. در سه دوره دیگر، ایران در جایگاه چهارم قرار گرفته‌است. شاگردان کی‌روش حالا این فرصت را دارند با پیروزی مقابل پرتغال، ضمن ثبت نخستین صعود خود به دور حذفی مسابقات، بهترین جایگاه ایران در مراحل گروهی جام جهانی را به دست آورند.

رکورد جالب توجه دیگری که شاگردان کارلوس کی‌روش می‌توانند با غلبه بر پرتغال به دست بیاورند، بزرگترین پیروزی تاریخ تیم ملی با شکست تیم چهارم رنکینگ بین المللی فیفاست. ایران با غلبه بر پرتغال که در رنک چهارم تیم‌های ملی برتر دنیا قرار گرفته، می‌تواند ارزشمندترین پیروزی تاریخ خود را به دست بیاورد!

حذف کریستیانو رونالدو در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی به دست ایران می‌تواند به منزله از بین رفتن شانس کسب توپ طلا برای مهاجم ارزنده رئال مادرید باشد. اتفاقی که رقم خوردن آن نیز می‌تواند یک اتفاق جالب توجه برای شاگردان کارلوس کی‌روش باشد. ضمن اینکه ایران با شکست پرتغال می‌تواند انتقام شکست در جام جهانی 2006 مقابل این تیم و حذف زودهنگامش را بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید