راهکار تازه سناتور آمریکایی برای مقابله با ترامپ

کدخبر: ۲۲۱۹۵۳
اقتصادنیوز: سناتور 'جف فلیک' که از پرهیز کنگره آمریکا از چالش مستقیم با اقدامات 'دونالد ترامپ' مایوس شده است، هشدار داد که مانع از رای گیری درباره نامزدهای قضایی رئیس جمهوری آمریکا می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای آمریکایی 'دیلی بیست' نوشت، فلیک که از منتقدان ترامپ است، گفت، در صورتی که رهبران جمهوریخواه امکان رای گیری درباره تدابیری در مخالفت با اقدامات ترامپ را فراهم نکنند، به زودی برای جلوگیری از روند بررسی نامزدهای قضایی رئیس جمهوری آمریکا اقدام می کند.

فلیک یکشنبه در گفت وگو با برنامه 'دیس ویک' شبکه 'ای بی سی' آمریکا گفت: به اعتقاد من، وقتی نتوانیم کاری جز تصویب برنامه های ترامپ، نامزدها و قضات او انجام دهیم، دلیلی ندارد که در سنا باشیم.

فلیک از منتقدان برنامه ترامپ برای اعمال تعرفه بر واردات متحدان آمریکا و از حامیان طرح نوشته شده از سوی سناتور 'باب کورکر' است که به موجب آن، کنگره اجازه تصویب یا لغو تعرفه های اعمال شده طبق بند 232 قانون توسعه تجارت مصوب 1962 را دارد. 

هشدار فلیک نشان دهنده نظر قانونگذاری است که به همراه کورکر در کنگره آمریکا در حزب خود منزوی شده است. رهبران جمهوریخواه از به رای گذاشتن لایحه تعرفه ها خودداری کردند. 

'ویپ جان کورنین' و اکثریت جمهوریخواه در سنا می گویند که نباید در آستانه انتخابات میان دوره، کنگره را برای جنگ با رئیس جمهوری تحریک کرد. فلیک و متحدانش این استدلال را رد کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید